Ga naar inhoud

hoe zet ik internet via de kabel op mijn computer


anoniem

Aanbevolen berichten

he hallo, Ik heb thuis alleen maar internet via de telefoonlijn, en nu heb ik het idee om mijn computer even bij mijn oom neer te zetten, en daar even een grote hoeveelhijd bestandjes te downloaden. Nu is het zo dat ik er een hekel aan heb om lang bij mijn oom en tante te zitten, ik wil dus zo snel mogelijk weer weg. Wie kan mij even vertellen hoe ik kabelinternet op de computer installeer? moet dat met een gewone 10/100 netwerkkaart? moet ik perse een CD hebben van de provider van mijn oom? (@home)? kortom, geef me please even een korte uitleg, zodat ik niet al te lang thee hoef te drinken met mijn tante :P ids ps: ik werk met windows 98 se
Link naar reactie
haha, goeie. 't is niet moeilijk: netwerkkaart nodig 10 of 100 maakt niet uit. goed configureren (hardware) dus geen conflicten enzo wel opletten: op de pc van je oom even kijken bij netwerkomgeving hoe zijn kaart geconfigureerd is, dat neem je over (computernaam vooral goed spellen) protocollen etc hoef je niet moeilijk over te doen, windows heeft meestal alles aan staan dus dat werkt wel. eigenlijk heb je alleen TCP/IP nodig en je kunt nog wat meer uitzetten maar dat hoef je voor een keertje niet te doen. eventueel kun je het IP adres zelf intikken (overnemen van je oom) of anders winipcfg gebruiken om een nieuw te laten vragen door je pc aan de router dmv release/renew je hebt geen bijzondere software van @home nodig! sterker nog, vooral niet gebruiken want het is verouderd en bevat hun logo. het boekje dat bij die software zit vertelt eenvoudig wat je aan instellingen moet doen. de computernaam is van belang. wellicht handig om vooraf te doen: lijst maken met sites die je gaat bezoeken (je favourites) en lijstje met software/muziek die je zoekt, als je eenmaal bezig bent vergeet je van alles. zeker als je begint te dwalen van site naar site flink opruiimen op je HD en alvast een boomstructuurtje aanleggen om ook na het downloaden dingen terug te kunnen vinden download accelerator is ook wel handig als je toch bezig gaat. succes, Phrancus
Link naar reactie
Hoi in geval van een aansluiting bij Chello gaat dit niet op, of je moet veel tijd hebben. Chello kent een zogenaamd MAC-adres. Dit betekend dat je de pc van jouw oom eerst moet releasen, om vervolgens via een procedure, weer aansluiting te maken. Als jouw oom een 2e ethernetkaart heeft, kun je beter internet delen inschakelen. Ik weet niet hoe dit zit met @home, maar dat zal niet veel anders zijn denk ik. Maar als een chello gebruiker die grap wil uithalen, weet waar je aan begint.
Link naar reactie
Rick, als je release/renew doet, vraagt je pc toch het IP adres op van het kabelmodem? Dat kabelmodem heeft een MAC en je netwerkkaart ook. Voor zover uit mijn ervaringen met athome blijkt maakt het niet uit welke pc je aan het modem hangt, als je maar het juiste ip adres configureert. meerdere pc's TEGELIJK, is een ander verhaal, da's lastiger. maar ik denk dat hij gewoon de stekker uit de pc van z'n oom haalt en in z'n eigen pc prikt. IP renew en klaar.
Link naar reactie
[quote:c4d7c8fb26="Ronald©"]Of je neemt zelf kabel, hoef je ook niet naar je oom en tante. Je wilt niet bij ze op bezoek maar je wilt wel hun kabel gebruiken, lekker figuur ben jij zeg.[/quote:c4d7c8fb26] hahahaha, kon dat maar, dan had ik het al lang gehad!!!!!!! ik weet niet of je het weet, want jij komt uit de grote stad Den Haag, maar ik woon in een dorpje in friesland met ongeveer 170 inwoners, en daar weten ze niet eens wat kabel is.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...