Ga naar inhoud

GEEN BESTANDEN ZENDEN OVER MSN SINDS GEBRUIK ROUTER


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik heb een vraag. Ik pas geleden adsl over 2 pc's gedeeld d.m.v het upgraden van mn alcatel speedtouch home modem, naar een speedtouchpro. Ik heb dus nu zeg maar een 'router' waar ook weer een switch aan gekoppeld zit. In poort 1 en 2 vd switch zitten weer beide pc's gescakeld. Alles werkt perfect, alleen ik kan geen bestanden meer verzenden over msn, wat ik best heel jammer vind. Dit schijnt een algemeen probleem te zijn, want ook een klasgenoot van me heeft een origineel gekochte router en kan ook geen bestanden verzenden. Heeft iemand hier misschien en oplossing voor?! Alvast thanx, KillahertZ
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dit is een bekend probleem. Lees de help van MSN er maar eens op na. http://help.microsoft.com/NL_NL/HelpWindow_msg.asp?INI=msgr_msnv46.ini&H_VER=1.7&SearchTerm=nogol&S_Text=Klik%20op%20een%20onderwerp%20voor%20informatie%20over%20MSN%20Messenger%3A&H_APP=MSN%20Messenger&Filter=msn Hier staat: [b:932b377a19]Opmerking Mogelijk werkt de bestandsoverdracht niet als je achter een NAT-apparaat (network address translation) zit. [/b:932b377a19] Ergens anders had ik het nog duidelijker gelezen. Dat als je achter een hardwarematige firewall zit, alleen de basisfunctie (chatten dus) beschikbaar is. Maar die pagina kan ik zo snel niet meer terug vinden. MSN heeft nog geen oplossing voor dit probleem, maar sommige Router fabrikanten wel. Ik heb zelf een Unex IS050p Router, en met de laatste firmware update is het voor mij weer mogelijk om bestanden via MSN te verzenden. Hopelijk heeft de fabrikant van jullie router ook zo'n update. (Voor de Unex gebruikers, hier is de firmware te downloaden: http://www.unex.com.tw/Product/Broadband/IS050p/IS050p.html )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...