Ga naar inhoud
  • 0

Kan Trojaans paard: Agent.10.D niet verwijderen.


anoniem

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hoi Sandy, dat is een Backdoor. Backdoor waarschuwing. Omdat jouw computer met één of meerdere [url=http://www.iusmentis.com/beveiliging/hacken/computercriminaliteit/malware/#achterdeur][b:9214a677dc]backdoors[/b:9214a677dc][/url] ïnfecteerd is, is het belangrijk deze handleiding dan ook goed door te lezen! Backdoors verstoppen zich via een rootkit. Backdoors veroorzaken diverse beschadigingen in Windows en veroorloven de aanvaller dan ook complete controle over de geïnfecteerde PC te verkrijgen. Wees ervan bewust, dat de aanvaller nieuwe malware laat downloaden, zodat hij [list:9214a677dc][*:9214a677dc]toetsaanslagen registreren kan; [*:9214a677dc]programma’s kan uitvoeren; [*:9214a677dc]zo mogelijk kan zien wat er op jouw beeldscherm gebeurt.[/list:u:9214a677dc] De beste oplossing is dan ook de systeempartitie te formatteren en Windows schoon te installeren. Dit thema is zeer controversieel, maar vele experts uit de security comunity zijn het er over eens, dat een met backdoors geïnfecteerd systeem ook na een bereiniging niet meer te vertrouwen is. Want het is niet het gevaarlijke wat wij zien, maar datgene wat wij niet zien! Een bijzonder gevaar bij dit soort besmettingen is het stelen van jouw identiteit, want deze besmetting steelt al je wachtwoorden, emaildata, bankdata, kaartgegevens enz. Spionage wordt bedreven o.a. door loggen van het toetsenbord! Het is belangrijk dat de PC afgesloten wordt van het internet, zodat de aanvaller niks meer kan doen! [b:9214a677dc]Laat weten wat jij wil gaan doen – of een nieuw-installatie of dat je toch voor een reiniging gaat? Dat laatste kan overigens een langdurige kwestie worden![/b:9214a677dc] Verder dien je het volgende te gaan doen: 1) je dient via een absoluut schone PC al je wachtwoorden te veranderen. 2) je moet met je bank contact opnemen, om te regelen, dat er geen onbekende betalingen vanaf je bankrekening gedaan worden 3) en het is ook wijs, om je pincode te veranderen!
Link naar reactie
  • 0
Zoals het er nu voorstaat ga ik eerst maandag een externe schijf halen die mijn huidige 1TB schijf in zijn geheel kan backuppen. Het is mij te bewerkelijk om alle documenten, muziek, fotos en films ed. apart over te zetten (waarom is er eigenlijk geen programmaatje die dat sorteren van een HD kan doen?). Daarna ga ik de HD formatteren en vervolgens weer opbouwen. Deze keer WEL met AVG of iets dergelijks. Natuurlijk (althans: dat vind ik) werkt zo'n programma maar tijdelijk goed. Mijn ervaring is dat na verloop van tijd zo'n prog de boel juist gaat ophouden. Plus zorg ik dat zoonlief niet meer op deze pc kan (makkelijk he, een ander de schuld te geven..) Ook heb ik nooit ergens last van gehad, toen mijn router er nog tussen stond. Bedankt nog voor de (weliswaar vervelende maar) goede raad. In vroeger dagen werd de boodschapper nog al eens gespiest, maar gelukkig zijn we (althans sommigen onder ons) nu veel beschaafder...
Link naar reactie
  • 0
Verder zou ik aanraden om bij nieuwe installatie je HD in 2 partities te verdelen: een voor het systeem en installatie van programma's, de ander voor al je andere data. Bankgegevens en andere gevoelige data horen niet thuis op je computer tenzij je gebruik maakt van een goede encryptor, b.v. Truecrypt met een sterk en lang password. Zet daar al je gegevens in die je kwijtwil en niet voor andere ogen bestemd zijn. Met Truecrypt en een goed password zal het niet meevallen dat te breken! perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...