Ga naar inhoud
  • 0

Kerio onschuldig, Avast is de boosdoener


anoniem

Vraag

Dat gedonder met Avast!! Als Avast actief is en ik start mijn onschuldig programma op dat blokkeert die dat programma met de mededeling dat hij een "suspisious program" aan het analiseren is. Nu dat blokkeren gaat wel heel erg ver! Zover zelfs dat alleen een harde reboot (dus een paar seconden op de uitknop drukken en dan weer drukken om te booten) de compuyter tot de orde roept. Ook een CNTL+Alt+DEL (Windows Task Manager) kan dit geblokkeerde programma niet sluiten. Dat is een heel vervelende konsekwentie: mijn programma is niet te gebruiken en kombinatie met Avast!! Ik dacht dat Avast een virus checker was, maar dat gaat nog veel verder. Hier is totaal niets aan te doen. Ik kan natuurlijk een ander virus programma installeren maar dat lost dit probleem niet op: EstNet (zo heet mijn programma) + Avast werkt niet! Avast moet van mijn programma afblijven!!! perloc
Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Eddy X/derkdejong: natuurlijk, natuurlijk, maar daar gaat het niet om. Mijn programma beheert de gegevens van 10duizenden patienten in een database. Als het wordt geaccepteerd gaat het draaien in het ziekenhuis in een netwerk. Dus databases op de server, en tientallen computers daarop aangesloten. Stel dat ze allemaal Avast gebruiken........ Daar zit ik!! Wat moet ik zeggen? Jullie moeten geen Avast genruiken want dan werkt mijn programma niet???? perloc
Link naar reactie
  • 0
Eddy X/derkdejong: natuurlijk, natuurlijk, maar daar gaat het niet om. Mijn programma beheert de gegevens van 10duizenden patienten in een database. Als het wordt geaccepteerd gaat het draaien in het ziekenhuis in een netwerk. Dus databases op de server, en tientallen computers daarop aangesloten. Stel dat ze allemaal Avast gebruiken........ Daar zit ik!! Wat moet ik zeggen? Jullie moeten geen Avast gebruiken want dan werkt mijn programma niet???? perloc
Link naar reactie
  • 0
Gaat ook boven mijn petje :D Enige wat ik kan bedenken, is dat jouw programma als "false herkend " in de database van Avast terecht zou komen. Hoe je zo iets voor mekaar krijgt, k'zou't nie weten. Edit : Ik ken helemaal niets van programmeren of virusscanners; maar nu had ik het idee dat een virusscanner bedreigingen o.a. herkent door de benaming van een uitvoerend programma, b.v. abc.exe . Op het moment dat avast alarm slaat; geeft deze dan ook de naam ervan. Naam van het uitvoerend bestand veranderen, zou een mogelijke oplossing zijn. [i:f2801856f7]Een poging waard[/i:f2801856f7]
Link naar reactie
  • 0
Eddy X: Dat is inderdaad het proberen waard. Maar helaas te laat, want ik heb voor ik dit las, Avast verwijderd en MS MSE gedownload en geinstalleerd. Geen probleem hiermee. Maar ik zal het in ieder geval in gedachten houden! Goede tip! Bedankt. Bijdeweg, dat MSE ziet er betrouwbaar uit! En is niet zo opdringerig als Avast met elk moment van allerlei, vaak onnodige mededelingen rechtsonder in de hoek. Dat haalt me maar uit mijn konsentratie. perloc
Link naar reactie
  • 0
Weet niet hoe groot het programma is dat wordt gedetecteerd door avast!, maar ik zou als het kan ook eens controleren op www.virustotal.com of andere programma's dit ook detecteren. Als je zeker weet dat je niets meer wijzigt aan het programma kan je contact opnemen met alle AV bedrijven die het detecteren. Maar ze zullen je waarschijnlijk aanraden om gebruik te maken van een digital signature om detectie in de toekomst ook te voorkomen.
Link naar reactie
  • 0
Afgezien van de databases en index tabellen en wat ander klein grut is het eigelijke .EXE programma > 1200KB groot. Het programma heeft geen .DLL hulp files maar een signatuur zou daar wel aan kunnen worden toegevoegd -neem ik aan- in een dll. Daar heb ik geen ervaring mee, dus als het zover komt wordt dat uitzoeken. Dat is nou het leuke en verslavende van programmeren. De databases zijn > 70MB Verder is mijn computer, en dus ook mijn programma brandschoon. Dat weet ik zeker. Ik draai regelmatig MBAM en ESET en er wordt soms jaren achtereen niets gevonden. Bedankt perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...