Ga naar inhoud
  • 0

KERIO hangt me mijlenver de keel uit


anoniem

Vraag

Ik erger me al lange tijd aan Kerio (firewall). Ieder (ongewenst) moment komt ie met een onnozele mededeling, rechts onder in het scherm, vraagt voor de meest betrouwbare files toestemming het Internet op te gaan enz. Als klap op de vuurpijl heeft hij daarnet ineens een edit programma, welk ik al jaren lang gebruik, van de computer verwijderd als "suspicious"!!! Dat doet de deur dicht. Is er een goede en freeware firewall die wat minder opdringerig is en vooral wat minder voortvarend? perloc
Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
F-Secure, nooit problemen mee gehad en als die echt iets tegenkomt meldt die zich pas. Indien na scan al melding komt, vraagt die netjes wat te doen en eenmaal aangevinkt als betrouwbaar komt die er niet meer op terug. In de versie 2013 zit ook een extra bewaking voor als je bankzaken gaat doen.
Link naar reactie
  • 0
SORRY!! Het is Avast die dit doet!! Ik ben er behoorlijk pissig over!! Ik krijg de file niet op de lijst van betrouwbare files!! Ik gebruik dit programma al jaren samen met Avast, WAAROM NU INEENS ONBETROUWBAAR? Ik heb hem teruggehaald met Avast, maar zogauw die er was werd ie weer weggehaald!! Dit is toch te gek voor woorden??!! Dus de vraag is nu, welk freeware anti-virus programma haalt niet dit soort streken uit? perloc (P.s. Heb ik Kerio voor niets uninstalled... )
Link naar reactie
  • 0
Wanneer een AV opeens een bestand detecteert dat je al heel lang gebruikt dan is het een False Positive of het bestand is gewijzigd (door malware?). Het beste kun je zo'n bestand dan controleren op https://www.virustotal.com/nl/ en als alleen jouw eigen AV dit bestand detecteert, meldt het dan bij de makers van jouw AV als een False Positive.
Link naar reactie
  • 0
PC1: Ik ook niet en daarom was ik zo verbaasd dat dit na zoveel jaar ineens optrad. ctrlaltdelete: De viruschecksite die je me stuurde werkt voor mij niet: tot max 64 MB file, en die van mij is zeker meer dan 70MB. Maar ik heb MBAM en ESET online scnanner gedraaid gisteravond: geen enkele threat gevonden. Zou me trouwens verbazen, want ik heb zeer zelden een virus probleem op mijn computer. Zal de nieuwste Avast downloaden en kijken of dit nogmaals optreedt. Dat duurt wel een paar uur.... perloc
Link naar reactie
  • 0
In Avast Free zit geen firewall (althans bij mij niet) en ik heb dus ZA Free ernaast lopen. Totaal geen last van Avast op de bekende allerts (update en zo) na. ZA komt alleen ik acties als dat echt nodig is. Ik heb wel eens ander FW's geprobeerd, maar de meesten zijn veel lastiger om te gebruiken. PS: En in de router zit ook nog eens alles wat niet nodig is dicht...
Link naar reactie
  • 0
[quote:83780013c1="perloc"] Zal de nieuwste Avast downloaden en kijken of dit nogmaals optreedt. Dat duurt wel een paar uur [/quote:83780013c1] Had je [url=http://www.avast.com/nl-nl/index]Avast Free[/url] wel van je juiste site gedownload? Had je de juiste instelling al gemaakt. Zie hierover bijvoorbeeld de site van [url=http://www.schoonepc.nl/optim/avastantivirus.html]SchoonePC.[/url] Als je desondanks vind dat Avast Free niet voldoet, dan zou je een andere antivirusapplicatie kunnen overwegen. Op de site van de [url=http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/internet-en-software/virusscanners/type/Gratis%20antivirus]consumentenbond[/url] worden er enkele genoemd.
Link naar reactie
  • 0
Avast is gped, gebruik je Avast met een firewall van derden, dan dien je de Netwerkdetectie in Avast te deactiveren - want dat is dan het domijn van die firewall. Je kan opteren om ZoneAlarmm Free Firewall in XP te gebruiken. Weet je overigens al dat op 8 april 2014 Microsoft stopt met de ondersteuning van XP?
Link naar reactie
  • 0
[quote:e09b757219="perloc"]SORRY!! Het is Avast die dit doet!! Ik ben er behoorlijk pissig over!! Ik krijg de file niet op de lijst van betrouwbare files!! Ik gebruik dit programma al jaren samen met Avast, WAAROM NU INEENS ONBETROUWBAAR? Ik heb hem teruggehaald met Avast, maar zogauw die er was werd ie weer weggehaald!! Dit is toch te gek voor woorden??!! Dus de vraag is nu, welk freeware anti-virus programma haalt niet dit soort streken uit?[/quote:e09b757219] Mijn ervaring is dat je met om het even welke virusscanner zo af en toe een false positive krijgt, of incidenteel een andere misser. Een virusscanner die jarenlang weinig problemen gaf, Eset NOD32, vond ik de laatste tijd steeds hinderlijker, in dit opzicht althans. Avast Free daarentegen bevalt me goed. Tijdje geleden heb ik me laten verleiden tot de aanschaf van Bitdefender maar al gauw er weer afgegooid: wat een irritant bemoeizuchtig drukteschoppertje! Anderen vinden het weer het beste wat er is. Kortom, neem gewoon wat je het prettigste vindt werken, stel 'm in met voor jou de meest bruikbare instellingen en leer voor de rest leven met zo af en toe een kleine ergernis. Zo kun je in Avast mappen en bestanden uitsluiten van de scan, lijkt me in jouw geval met dat edit programma wel handig.
Link naar reactie
  • 0
Even de heren achtereenvolgens van reactie voorzien. jolo: Avast van de juiste site downloaden! Welke is de juiste site? Ik ben tenminste 8 uur bezig geweest om de nieuwste versie van Avast ge-download re krijgen na vele sites te hebben geprobeerd. Pas bij de 4de keer is de file compleet overgekomen, de andere werden na lange tijd tot zeer lange tijd (en dan heb ik het over uren) afgebroken. Dus veel keus heb ik niet. Ik heb nu versie 8.0.1489 Verderop commentaar hierop bij HankPiano. Abraham54: ik gebruik Avast met de firewall van WinXP. Kerio blokkeert mijn hibernate/sleep mode!! Ondersteuning van MS voor WinXp stopt. Betekent dat dat alle sites met oplossingen van problemen van Internet worden afgehaald?? Ik blijf WinXP gebruiken want ik heb geen zin om na vele ergernissen en weken uitzoeken aan een nieuwere versie van Windows te moeten wennen. En al helemaal niet aan die Windows 8 !!! Ik wil mijn eigen werk doen en niet steeds bezig zijn met oplossen van problemen, updaten en vooral niet aan een nieuwere Windows te moeten wennen. Zal de tip van Zonealarm in de gaten houden. Zie verderop. Tirm: ook die tip, Amor, zal ik in de gaten houden. Tja HankPiano: zie hier! Ik heb nu die Avast V8. Ik ben aan het programmeren. Dat betekent vele tientallen malen per uur mijn programma opstarten om te kijken of wat je heb veranderd/uitgebreid, werkt. Zonder die Avast start mijn programma gelijk op. MET avast duurt dat 8-10 seconden. Stel 30 keer per uur opstarten betekent dat 30X (pak weg) 8 seconden = meer dan 4 minuten tijdverlies aan wachttijd. (En dan heb ik hetniet over de ergernis....) Ook andere programma's daarvan duurt het verschillende seconden voor dat dat opstart, b.v. mijn Mozilla IE. Maar dat is ook nog niet alles. Avast vindt mijn programma ook verdacht en stelt voor om het maar te sluiten en af te voeren!! How about that!! Dus wat doe ik? Ik disable mijn WLess Netw. verbinding en zet Avast voor een uur uit. Maar ja, dat is ook zoiets, niet? perloc
Link naar reactie
  • 0
Zoals gezegd, jolo, veel keus heb ik niet. Het is alweer een paar dagen geleden en ik heb nogal wat sites bezocht en geprobeerd, sommigen starten helemaal niet op, vooral niet die van Avast, dat duurde een eeuwigheid, maar zover ik me herinner heb ik niet van de Avast site gedownload. Wel de eerste keer, maar die werd, zo om en nabij de 100MB afgebroken. Verder kreeg ik het niet voor elkaar bij Avast. Dus misschien een gerommelde versie? Afwachten maar. Het ziet er wel mooi uit, daar niet van, maar ja, het heeft ook zo zijn nadelen.... zie mijn reklames in mijn vorige bericht bij HankPiano. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...