Ga naar inhoud
  • 0

ilse media verspreid virus


anoniem

Vraag

Ik las ergens dat dit weekend de site van ilse virussen had verspreid. Ik had afgelopen donderdag nog een virusscan gedaan en zoals gebruikelijk niets gevonden. Vanochtend, nadat ik de nieuwe virusdefinities had gedownload vond hij 2 trojan horses en 3 bloodhounds. Hij heeft ze nu in quarantenne gezet, hij kon ze niet repareren. Ik heb nog nooit een virus binnen gehad, en ik weet niet zoveel van pc's af. Kan ik die 5 stuks nu gewoon deleten ???? Oh ja ik heb op aanraden nog geen SP2 geinstalleerd. gr. D.Quijote
Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
(Bijna) alles wat je virusscanner aangeeft kan je zo verwijderen. Zeker als het dit soort meldingen betreft. Of het aan die websites ligt is natuurlijk moeilijk te zeggen. Het heeft ook meer weg van spyware (ad aware oid wel eens geprobeerd). Ik snap ook niet op wie zijn advies je SP2 niet geïnstallerd hebt. Het geeft meestal alleen echt moeilijke conflicten met bepaalde firewalls en virusscanners. Dus als je het zekere voor het onzeker wilt nemen, deïnstalleer je deze eerst en dan sp2 en vervolgens weer installeren. Ben je meteen ook beter beveiligd en minder snel last van popups, spyware etc.
Link naar reactie
  • 0
@ red_bull, Ja ik weet niet of het aan die website ligt maar ik heb nog nooit een virus binnen gehad. Nu moet ik wel zeggen dat ik pas ruim een jaar een pc heb. Ik heb wel spybot trouwens, en die scan ik net als norton iedere week. Als ik zo trouwens op het windows forum lees, zie ik toch heel veel problemen met SP2. Ik heb hier een wel een cd met SP 2, maar durf hem eigenlijk dus niet te installeren, ook omdat hier bij mij in de buurt veel klachten hoor. Het probleem is natuurlijk ook dat ik in spanje woon, en niet op iedere hoek van de straat een pc winkel is, die me eventueel kan helpen met de klachten als SP 2 niet werkt. gr. D.Quijote
Link naar reactie
  • 0
[quote:ad065912d3="D.Quijote"]Het probleem is natuurlijk ook dat ik in spanje woon, en niet op iedere hoek van de straat een pc winkel is, die me eventueel kan helpen met de klachten als SP 2 niet werkt. [/quote:ad065912d3]De bestaansrede voor dit forum ;) Verwijder die virussen maar gewoon. Kijk eventueel op [url]www.virusalert.nl[/url] voor meer info over die virussen, even op naam zoeken. Ook zijn vaak removal tools te vinden op de site van [url=http://securityresponse.symantec.com/avcenter/]Norton[/url].
Link naar reactie
  • 0
[quote:2e7b787f91="stefanpack"][quote:2e7b787f91="D.Quijote"]Het probleem is natuurlijk ook dat ik in spanje woon, en niet op iedere hoek van de straat een pc winkel is, die me eventueel kan helpen met de klachten als SP 2 niet werkt. [/quote:2e7b787f91]De bestaansrede voor dit forum ;)[/quote:2e7b787f91] Hoe wil je online komen als de pc niet meer start of sp2 de inet connectie vernaait heeft? Laat er maar mooi af en zorg dat je verder alle critieke updates hebt icm met een goede firewall, antivirus en een preventief spyware progje als spywareblaster.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...