Ga naar inhoud
  • 0

Sweex draadloos internet Hoe beveiligen?


anoniem

Vraag

Hallo, Ik heb een Sweex draadloos internet thuis. Accespoint aan mijn router aan gesloten en ontvanger Lan kaard op mijn laptop. Moet ik deze verbinding nu nog extra beveiligen of is de firewall genoeg? Ik heb wel eens gehoord dat mijn signaal op te pikken is van buiten af? Als ik naar de instellingen kijk van mijn verbinding, moet ik dan een sleutel in voeren? Ik zie een invoer veld staan voor een netwerk sleutel, sleutel indeling ASCII-tekens en een sleutel-lengte invoer veld. Ik ben (nog) een leek op dit gebied, maar ik heb zo'n gevoel dat dit nou niet echt veilig kan zijn als er geen sleutel is ingevoerd.... Wie wil mij hiermee verder helpen en uit leggen hoe ik te werk moet gaan? Met vriendelijke groet, Leon
Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
de beste beveiliging tot nu toe is je mac adres filtering an zetten en je mac adressen invoeren met web en of wpa encryptie bij web of wpa incryptie wel de 128 versleuteling gebruiken voor de sleutels wel zorgen dat je die makkelijk onthoud of op je bedraad aangesloten pc opslaat ook vaste ip adressen ipv dhcp is een beveiliging
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...