Ga naar inhoud
  • 0

Draytek vigor 2200E & TruStealth


anoniem

Vraag

In [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=112646&highlight=trustealth]deze topic[/url] staat een tip om een Sweex router dicht te timmeren, zodat shields up van www.grc.com 'm zien als TruStealth: PASSED - ALL tested ports were STEALTH, - NO unsolicited packets were received, NO Ping reply (ICMP Echo) was received. Weet iemand of dit ook mogelijk is met mijn Draytek vigor 2200E? Ik heb al gezocht via Google, en vond [url=http://hardware.mcse.ms/archive81-2004-5-9280.html]deze thread[/url] waarin staat dat deze router zo een configuratie mogelijkheid waarschijnlijk niet heeft, en dat dit dus geconfigureerd zou moeten worden in het besturingssysteem. Maar omdat ik behalve Windows XP ook nog verschillende Linux distributies heb, geef ik de voorkeur dit te configureren in de router.
Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Je kunt gewoon filterregels in de router maken: incoming ICMP, block immediately. Het oordeel over mijn door een Draytek 2900 gerouterde verbinding: [code:1:6aa225f577]GRC Port Authority Report created on UTC: 2004-10-17 at 14:46:05 Results from scan of ports: 0-1055 0 Ports Open 0 Ports Closed 1056 Ports Stealth --------------------- 1056 Ports Tested ALL PORTS tested were found to be: STEALTH. TruStealth: PASSED - ALL tested ports were STEALTH, - NO unsolicited packets were received, - NO Ping reply (ICMP Echo) was received.[/code:1:6aa225f577]
Link naar reactie
  • 0
[quote:588a59f7c3="BrigitteW"]Je kunt gewoon filterregels in de router maken: incoming ICMP, block immediately. [/quote:588a59f7c3] Zou iemand me daarbij nog een klein beetje kunnen helpen? Ik heb dit zojuist geprobeerd met [url=http://www.draytek.nl/help/v2200.php?type=2200&fw=2.00a&show=ipf.cgi]de info van Draytek.[/url] Ik heb bij Default Call Filter, waar al Filter Rule 1. Block NetBios staat toegevoegd 2. Block ICMP. Bij Comments staat Block ICMP. En ik heb Check to enable the Filter Rule gevinkt. Bij Pass or Block heb ik geselecteerd Block Immediately. Direction In. Protocol ICMP. De rest is nog ongewijzigd. Source en Destination staan nog op Any. De velden Start Port en End Port zijn nog leeg. Bij mij rapporteert shields up nog steeds [code:1:588a59f7c3] GRC Port Authority Report created on UTC: 2004-10-17 at 17:28:29 Results from scan of ports: 0-1055 0 Ports Open 0 Ports Closed 1056 Ports Stealth --------------------- 1056 Ports Tested ALL PORTS tested were found to be: STEALTH. TruStealth: FAILED - ALL tested ports were STEALTH, - NO unsolicited packets were received, - A PING REPLY (ICMP Echo) WAS RECEIVED.[/code:1:588a59f7c3]
Link naar reactie
  • 0
[quote:343cc4426f="BrigitteW"]Maak ook een regel aan, precies hetzelfde, maar dan richting uit. [/quote:343cc4426f] Dat bleek ook niet te werken. Of had je bij jou router wellicht in een ander deel van de router configuratie iets ingesteld, dat er ook mee te maken kan hebben? [quote:343cc4426f="Maarten60"]Ik heb zelf een 2200X. Bij mij kan je de Ping receive uitzetten via System management > Management Setup. Op dit scherm staat de optie "Disable ping from the internet". [/quote:343cc4426f] Dit blijkt te werken. Ook de ping test van www.speedtest.nl is daardoor niet meer te gebruiken. [code:1:343cc4426f] Ping test Nederland Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) [/code:1:343cc4426f] Wat is het verschil tussen Disable ping from the internet, en een ICMP Block? Alvast bedankt voor de reacties zover.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...