Ga naar inhoud
  • 0

computer (XP) kan wel aanmelden maar logt direct weer uit


anoniem

Vraag

volgende probleem: Betreft een Acer notebook met Windows XP (van collega). Heeft een update gedraait van Adaware en daarna is het fout gegaan. Krijg wel het inlogscherm maar zodra je inlogt knal je er direct weer uit om weer te kunnen inloggen. Al in veilige modus gestart met administrator maar helpt ook niet. Met Knoppix CD de notebook opgestart (boot CD) maar dan kan ik weer geen bestanden kopieeren of verwijderen (had ieder geval adaware.exe even willen hernoemen). Probleem is dat doordat ik niet kan inloggen ik niet bij de bestanden kom onder dos. Wel op C-prompt gekomen maar als ik CD \program files doe dan gebeurt er niets. Kom wil in C: + C:\windows + C:\windows\system32 etc. Wil gaan kijken of ik met een Bart CD via:(http://www.avast.com/eng/products/desktop_protection/avast_bart_cd/avast_bart_cd_downlo.html) iets kan doen. Collega wil graag z'n bestanden houden dus XP opnieuw installeren is toch een beetje scarry dan. Heeft iemand ervaring :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
nee, dat lukt dus ook niet. Ook in veilige modus moet ik me gewoon aanmelden (ook geprobeer als administrator) en zoals gezegd word ik direct uitgelogd direct nadat ik ben inlogd. Als dit kon zou ik inderdaad b.v. een systeemherstel o.i.d. doen (ieder geval adaware even uitschakelen daar ik bang ben dat deze het is die direct gaat scannen als er aangemeld wordt en hier iets fout gaat).
Link naar reactie
  • 0
heb wel een reparatie uitgevoerd (R-optie) maar het is nogal onduidelijk wat er dan gebeurt. Het heeft ieder geval niet geholpen. Volgens mij vraagt ie dan eerst of c:\windows wel de betreffende installatie bevat en als ik dan ja zeg zie ik niets gebeuren. Is het erg link (qua bestandsverlies) om XP Prof gewoon over de oude XP Prof (de defecte) heen te zetten. Ik heb dan toch ieder geval nog wel mijn documenten etc. ??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...