Ga naar inhoud
  • 0

Internet is niet normaal echt eng!


anoniem

Vraag

(ok. deze reply zit ook in een van mijn andere posts, maar heb hier weer eigenlijk een andere vraag) Wooooooow! Internet is gevaarlijk zeg! Van het weekend een vette aanval van trojans en virussen gehad. In de eerste minuut al toen ik (voor het eerst) inlogde op internet en wanadoo.nl (heb pas adsl-internet bij wanadoo.nl) Na mijn pctje goed uitziekte en ik grondig heb schoongemaakt, met hulp van ct'ers, Internet ik weer net een kwartier vanaf mijn eigen pc. Heb sygate personal fw vooraf geinstalleerd en krijg nu de ene attack-melding na de ander (2 rode pijltjes+geel sterretje in midden) Sygate is in alertmode vanwege attacks! Dit is toch niet te geloven? Ik zit net een minuut of 20 weer via me eigen pc op internet. En wordt nu alweer aangevallen! Hoe kan dit? Ik zou haast denken dat dit niet een random attack is, maar een directe aanval op mijn ip! Hoe kan je daar achter komen? Ok. via de logs. weet ik nu. maar hier is me echte vraag: Als ik bv. zoals nu computertotaal.nl bezoek. En ik ga naar een van de forums, klik en forum wordt geladen. Tijdens het laden kan ik zien dat inkomende en uitkomende traffic wel toegelaten wordt (druk op verzend voor het plaatsen van een post, fw. geeft groen licht. krijg een volgend scherm met het resultaat, fw. geeft groen licht, ok.) Maar ondertussen wordt er zo nu en dan ook traffic tegengehouden door me firewall. (in-en uit pijltje geeft dan rood aan) Ondanks dit gebeurt is niks a/d hand bij het laden en surfen van deze site. Ik kan ik kan gewoon berichten lezen en posten! Iemand een idee waarom er sommige verkeer wel toegelaten wordt en andere niet? ct! wordt perfekt geladen, geen probleem, maar vanwaar die extra traffic? daniel
Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
[quote:95a2b07946="Aht uh Mi Hed"]Yep, Niet alleen me pc maar ik ben zelf ook goed ziek geweest van die virussen. Ik werd helemaal trojan van die narigheid. Durf dat pc ding (thuis) niet eens meer aan te zetten. snik daniel[/quote:95a2b07946] Dat is idd te merken dat je er zelf ziek van geworden bent.. :D Nu ja, je zal wel je lesje geleerd hebben nu en preventief te werk gaan denk ik. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...