Ga naar inhoud
  • 0

firewall vraagje


anoniem

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
[quote:85e4fe5435="Aht uh Mi Hed"]Sygate heeft alles potdicht geemaakt en probeer al internettend zo nu en dan 1 of meerdere poorten open te zetten als dat veilig is ofzo. Of kan ik het beste per bezochte site opgeven wat ik wel en wat ik niet veilig vindt?[/quote:85e4fe5435]Een firewall is niks meer of minder dan een poortwachter. Idd zet een firewall standaard vrijwel alle poorten dicht (ongeveer 65000 stuks) en opent alleen een paar 'standaard' poorten zoals de poorten die pcguy al noemt. Als je bv. met je browser en webpagina bij een webserver opvraagt, dan weet die server dat ie het antwoord (de pagina dus) naar jouw poort 80 moet terugsturen. Jouw browser luisterd op poort 80 of de pagina eraan komt. In de firewall moet dus poort 80 open staan, anders komt de pagina er niet doorheen.
Link naar reactie
  • 0
Ik hoorde , en pin me er oo niet aan vast, dat het sasser vitus gebruikt maakt van de rpc service in windows. Maar ook heel veel andere dingen zijn afhankelijk van rpc Trouwens ik heb winsockfix gedownload, maar vraag me af. Ik draai dus sygate firewall en nod32 op de achtergrond. kan het kwaad om winsockfix veranderingen aan te laten brengen? daniel
Link naar reactie
  • 0
[quote:c163a75f38="Jos H"]Poort 135 blijft open staan! Location Service 135 OPEN Microsoft relies upon DCE Locator service (RPC) to remotely manage services like DHCP server, DNS server and WINS server. Via Windows Update alle updates opgehaald en geinstalleerd. Wat te doen :-?[/quote:c163a75f38] Heb je de optie: hulp op afstand uitgeschakeld? Zo niet, schakel dat wel uit. In feite, dat moet je wel uitzetten.
Link naar reactie
  • 0
Hoi, Ik wil gebruik maken van een p2p programma dat poort 6347 gebruikt voor zowel tcp als udp. Ik draaide die p2p programma en sygate fw. vroeg of die programma permissie mocht krijgen. ik heb dus gekozen voor ja. En die antwoord laten onthouden. Is sygate nu verder goed ingesteld zo? Ik heb onder het menu "Tools/Applications/nnn.exe" gekeken, en hij geeft aan "allowed" Maar is die UDP toewijzing nu ook goed ingesteld? onder "advanced" zie ik twee velden staan, een voor tcp en een voor udp. die zijn leeg. Me p2p programma werkt niet errug snel. Het is geen edonkey.. daniel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...