Ga naar inhoud
  • 0

Kan ZoneAlarm weg?


anoniem

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Zone Alarm heb ik op alle (met internet verbonden) pc's hier in huis, en loopt prima. Of het nou een 600MHZ 128MBRAM op een 512/32 lijntje is, of een AMD2800+ met 1024MBRAM op een 4000/512 lijntje, draait allemaal prima! Maar ik moet (eigenlijk wel helaas) eerlijk toegeven, dat als ik Zone Alarm Pro op van die kant-en-klare-uit-de-winkel-geleverde-huis-tuin-en-keuken-geinstalleerde-pc's aanbreng (installeer), dat het dan niet echt geweldig draait...
Link naar reactie
  • 0
Ik heb trouwens wel een probleem met ZoneAlarm. Ik gebruik namelijk Shareaza (soort eMule en Kazaa). Ik heb gemerkt dat ZoneAlarm een probleem geeft en dat m'n PC op een gegeven moment niet meer reageerd (geheugen loopt vol?). Ik geloof dat ze dat zelf ook aangeven ergens op internet. Ik heb nu een andere opstelling opgezet: 'ZoneAlarm Security Suite' Dit is firewall en Virusscanner als één pakket. De firewall van ZA gebruikte ik al langer, maar dan ik vraag me af hoe goed de virusscanner is. Mijn [u:0780cec9cb]gevoel[/u:0780cec9cb] is nog steeds dat Norton of McAfee dé twee producten zijn die het langst bestaan voor virusscanner en dus goed moeten zijn. Iedereen heeft wel een favoriet product en/of opmerkingen. Maar de vraag die ik in eerste instantie heb gesteld: Kan ik zonder ZoneAlarm nu ik SP2 voor XP heb, of loop ik dan teveel gevaar? Als er maar niks binnen komt toch? (voor de evt. spyware: ik heb AdWatch van AdAware draaien.) Misschien moet ik gewoon maar weer terug naar ZoneAlarm 4.5 Pro en Norton Virusscanner 2004 (en performance verlies voor lief nemen). En firewall etc. gewoon uitzetten in Security van SP2.
Link naar reactie
  • 0
Ik denk dat ik nu wel een goede opstelling voor mezelf heb gevonden: ZoneAlarm 4.5 NOD32 (virusscan) ZoneAlarm was ik al meer dan een jaar aangewend en beviel erg goed. Ik heb ook wel een goed gevoel bij NOD32. Het programma geeft een solide indruk, maar toch is het qua geheugen licht. Het werkt nu een tijdje en het gaat goed. Nu nog even legaal aanschaffen. ;-) Peter
Link naar reactie
  • 0
Hallo. Ben beetje laat zie ik, maar kwam in deze topic via 'zoeken'. Interressante discussie over firewalls en virusscanners. In je omgeving hoor je ook altijd verschillende meningen. Norton heb ik nooit gehad, wel vaak gezien bij anderen. Ik heb er altijd een beetje raar gevoel bij. Ik vind hem TE veel aanwezig. Als er ge-update wordt, kan je honderd vinkjes en opties instellen. Dat WIL je toch helemaal niet! Ik heb al jaren PC-Cillin (nu versie 2004). Hier heb ik zeer goede ervaringen mee. Ik heb al die tijd zeer weinig problemen gehad met virussen. (ligt misschien ook aan mijn surf-gedrag?) Installeren doe je met de standaard instellingen zowat. En het enige wat je af en toe een paar seconden ziet is een schermpje met voortgang wanneer er ge-update wordt. Zelfs dit kan je onzichtbaar maken, maar ik vind het wel prettig dat ik kan zien hoevaak er ge-update wordt. Verder 'voelt' hij erg licht aan, wat systeem-resources betreft. Iemand ervaring met, of een mening over PC-Cillin? ROB
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...