Ga naar inhoud
  • 0

SPYWARE. 222 regels met de naam Gator en Alexa in het reg


anoniem

Vraag

Als ik Ad-Aware laat scannen op spyware dan vindt ie 222 regels in het register met de naam "gator" en "alexa". Kan iemand mij vertellen of het verstandig is als ik ze verwijder. Of zou ik daarmee de werking van de PC kunnen verstoren. En wat is de consequentie als ik ze laat staan. Groetjes en b.v.d. voor het antwoord. Wim.
Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Gator Gator is the main software, which autocompletes Web forms (which is completely unnecessary for many MSIE users, since IE has included an AutoComplete feature since version 5.0). OfferCompanion This is the advertising spyware module. It is responsible for spying on your Web browsing habits, downloading and displaying pop-up ads, and transmitting (personal?) information to Gator. Trickler (fsg.exe, fsg-ag.exe, fsg*.exe) Trickler is an "install stub", a small program that is installed with the application you really wanted. (Gator almost always appears on your system due to installing OTHER software, and not the installer available from Gator's website.) When installed, Trickler inserts a Run key in your Registry so that it is silently and automatically loaded every time you start your computer. Trickler runs hidden and very slowly downloads the rest of Gator/OfferCompanion onto your system. It is suggested that this "trickling" activity is intended to slip under the user's radar, the steady, low usage of bandwidth going unnoticed. Alexa is een browser plugin die verantwoordelijk wordt geacht voor het versturen van info over je surfactiviteiten naar een centrale server. Je kunt beide verwijderen; als je ze laat staan, betekent dat dat je privacy in het geding is. Overigens zul je programma's tegenkomen die na het verwijderen van de spyware niet meer werken. Er is echter bijna altijd wel een spyware-vrij alternatief te vinden.
Link naar reactie
  • 0
Bedankt een ieder voor het antwoord. Ja, ik heb deze PC net een paar weken en dan ben je wat voorzichtig met het een en ander he. :smile: Maar ik heb de knoop maar doorgehakt en de PC start zonder problemen op. en dat is al heel wat. Begrepen dat er wel eens een proggie niet meer goed kan weren, maar daar komen we dan ook wel weer overheen. Groetjes en nogmaals dan. Wim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...