Ga naar inhoud
  • 0

Filtersoftware op school


anoniem

Vraag

Hai, ik zoek voor onze school freeware filtersoftware. Momenteel test ik Prime, maar dat heeft als nadeel dat ik voor elke user op de pc opnieuw prime moet installeren. Ik heb al geprobeert om in het register de HKEY sleutel te verplaatsen naar .DEFAULTUSER, maar dat heeft geen effect gehad. (overigens draait het process wel. Dus twijfel ik eigenlijk aan het programma). Ik ga zometeen we-blocker maar eens proberen. Heeft iemand goede ervaringen met freeware filters? Laat het me even weten!
Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Filters van wat? Sites? In zonealrm en mcafee kan je opgeven welke url's of ip-adressen je wilt blocken. Als het goed is kan je ook ZoneAlarm beveiligen tegen ongewenst gebruik. mcAfee kost geld maar is wel een degelijks virusscanner, die ik op elke school wel kan aanraden :smile: M. Btw..je kan ook op je gateway//firewall een gratis filter progje draaien. Al je clients die via 1 gateway het internet op gaan maken dan ook allemaal gebruik vand e restricties van de gateway//firewall. SNF 7.2 (Single NEtwork Firewall 7.2 van mandrake Linux doet dat voor je en nog veel meer= gratis) http://www.mandrake.com Ik weet niet of Smoothwall (www.smoothwall.org) dat ook voor je doet. [ Dit bericht is bewerkt door: MVE op 2002-04-18 09:29 ]
Link naar reactie
  • 0
We-blocker is dus bij ons nog niet aan de gang te krijgen; foutmelding is 1332: er is geen toewijziging uitgevoerd tussen acountnamen en beveiligingsID's. En dan hang je. Ik wil inderdaad enkel bepaalde delen van websites weren, bijvoorbeeld de chatbox van TMF (www.tmf.nl/chat_xo/). Ik heb op de server overigens ook WinRoute draain, en die heeft dezelfde mogelijkheid, schijnt het. Alleen moet ik dan de handleiding van WinRoute 'even' printen: 133 pagina's. Webwasher heb ik geprobeert. maar wat mij nou zo aan prime beviel was dat er niets van te 'zien' is: geen logo'tjes, shortcuts etc. Alleen een proces dat stilletjes op de achtergrond draait. Toch maar met winroute dan? Iemand ervaring met Winroute wellicht? T.
Link naar reactie
  • 0
Je kunt de gebruikers 'forceren' om via de proxy van winroute pro het internet op te gaan. Om de directe toegang naar Internet te blokkeren gebruik je een 'packet filtering rule'. Toegang tot bepaalde websites of domeinen kun je dan regelen met Gebruikersgroepen. Een en ander staat uitgebreid beschreven in de help van winroute pro, bij Winroute Discription -> Proxy Server. Groetjes, NoZtra. [ Dit bericht is bewerkt door: NoZtra op 2002-04-18 21:38 ]
Link naar reactie
  • 0
Noztra, ik ga het direct proberen! WinROute moet dat inderdaad kunnen regelen. Klein probleem op dit moment is dat mijn server niet meer als domeinserver wil werken... Dus sta ik nu ff rechtstreeks vanaf de server te babbelen :wink: Gelukkig(...) kan ik vanaf de server nog wel het net op. Het lijkt wel alsof mijn tweede netwerkkaart is overleden! De leverancier van de server wist me al te melden dat dit door Norman anti-virus komt! Da's pas een goede A-V! T.
Link naar reactie
  • 0
Even een kleine aanvulling: mijn netje lag dus plat, juist door winroute pro! Ik had enige tijd geleden een vinkje bij Enable DHCP gezet. Zolang de server niet opnieuw werd gestart geen vuiltje aan de lucht. Pas bij herstart bleef de boel hangen...Laat ik de handleiding van winroute maar eens opvragen bij de leverancier! T.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...