Ga naar inhoud
  • 0

poorten voor ftp


anoniem

Vraag

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
je hebt gelijk het moet ftp zijn (maar dat wordt automatisch geregeld door de webpagina van pinnacle). Bedoel je met ftp client mijn pc . Het geheel loopt via een Windows NT netwerk via een router annex firewall van Draytek, hoe ik van passief naar actief ga moet ik uitzoeken want daarvoor reikt mijn kennis niet ver genoeg. Misschien nog een hint ???
Link naar reactie
  • 0
Klein foutje ik bedoelde je ftp programma omzetten van active naar passive ... Goed ik zal het proberen uit te leggen: Active ftp betekent dat jouw ftp programma aan de ftp server doorgeeft welke lokale poort (dus op jouw pc) gebruikt moet worden voor data overdracht. Hierbij maakt de server dus een verbinding met JOUW pc en dat is iets wat de meeste firewalls blokkeren. (externe computer maakt verbinding met interne computer) Passive ftp betekent dat jij de verbinding maakt met de ftp server. Om te testen of het werkt kun je vanuit een dos prompt testen: c:ftp ftp.pinnaclesys.com wanneer je dan verbonden bent doe je: user: usernaam password: password (als het een anonieme server is dan: usernaam=anonymous en wachtwoord=onzin@onzin.nl) Wanneer je ingelogd bent typ je: passive en daarna typ je ls als je dan een directory hebt is het goed dan is het probleem dat je ftp programma in passive mode moet werken. Ik weet niet zo snel hoe je dit in explorer in moet stellen, maar anders download je een ftp programma daarbij kun je het wel instellen (leechftp bijv) Ik hoop dat je hiermee verder kunt grtz
Link naar reactie
  • 0
Dank je ik kom steeds een stukje verder, maar blijf nu steken bij de opdracht passive. De opdracht wordt namelijk niet herkend. Ik heb wel de melding gekregen dat het inloggen gelukt is Met leechftp lukt het inloggen wel, ik zie ook de directories en bestanden, de opdracht downloaden leidt echter niet tot het gewenste resultaat ook niet als ik bij firewall instelling van Leechftp de optie PASV mode aanvink (neem aan dat dat staat voor passive staat die werd genoemd) [ Dit bericht is bewerkt door: johan kruize op 2002-04-24 12:27 ]
Link naar reactie
  • 0
Deze optie zit niet in alle ftp servers. Je kunt wel connecten, maar niet in passive mode overschakelen. Het probleem ontstaat met je data poort, dus de poort waar de datastroom door gaat lopen. Wanneer in active mode gewerkt wordt maakt de server deze verbinding wat de firewall niet toelaat. Wordt gewerkt in passive maakt jouw pc de connectie. Commando's kunnnen overigens wel gewoon gebruikt worden. Dat is het verschil tussen passive en active. In internet explorer 5.5 zit een nieuwe optie om ftp om te zetten naar passive mode. Extra -> Internet Opties -> Geavanceerd En dan staat ver onderin de optie om dit in te schakelen. Oudere IE versies kunnen voor zover ik weet niet ingesteld worden op passive, dus heb je een oudere versie dan moet je upgraden. Voor versie IE: Help -> Info grt
Link naar reactie
  • 0
Even voor de duidelijkheid .. Je hebt toch wel de instellingen voor FTP veranderd ? Wanneer dit geen resultaat geeft dan is de enige optie die je nog hebt de firewall log gegevens bekijken. Omdat je wel kunt verbinden met de ftp server, maar geen data kunt oversturen denk ik dat het probleem puur in het data kanaal zit. Dit is het enige waarmee ik je kan helpen. Wanneer je engels redelijk goed is moet je hier eens een kijkje nemen: http://www.slacksite.com/other/ftp.html Suc6 verder
Link naar reactie
  • 0
Nog een laatste poging dan, ik kwam erachter dat ik de acrobat reader van http://www.acrobat.com wel kan downloaden. Dus er moet verschil zitten tussen downloaden van pinnacle en het downloaden van acrobat. Ik blijf (wan)hopen want het formaat van nieuwe drivers zijn niet meer geschikt voor een downloadsessie via een normaal modem
Link naar reactie
  • 0
[quote:d20ef7cbc8] Op 26-04-2002 11:22 schreef [DarthV]: Omdat je wel kunt verbinden met de ftp server, maar geen data kunt oversturen denk ik dat het probleem puur in het data kanaal zit. Suc6 verder [/quote:d20ef7cbc8] Nogmaals: De verbinding met een ftp-server gaat via poort 21. Voor data moet inbound TCP/UDP poort 20 mogelijk zijn. Deze poort wordt waarschijnlijk geblokkeerd door de firewall/router. Groetjes, NoZtra.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...