Ga naar inhoud
  • 0

Wat is de beste Anti Virus Scanner?


anoniem

Vraag

-hij moet niet te zwaar zijn in load -hij mag niet vast lopen bij grote bestanden -internet scan moet aan staan (activex en java etc.) -online update -moet ook heuristic scannen -zip file kunnen scannen -moet tijdens het downloaden van een file al meteen kunnen ingrijpen. Ik heb Panda Titanium,Norton AV 2002,McAfee 4.5.1,Pc-Cillin 2002,AVG,Kaspersky 4,Antivir en Innoculate/Eztrust geprobeerd. IMHo is Kaspersky erg safe.hij delete elke gedownloade bestandje (sommige laten je toch nog door downloaden) en heeft al meerder crack sites aangetroffen met een trojan in hun html gepropt. Wie weet er een betere en waarom? Bij voorbaat dank! M.
Link naar reactie

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Kaspersky is vrij snel en licht..erg snel met ingrijpen. Ik heb allemaal test gedaan met het test virus eicar.com. Sommige virusscanners willen nog wel eens toch , nadat ze een melding hebben gegeven, het bestand downloaden. Norton vind ik vrij traag met opstarten zoals al eerder gezegd..voor de rest niks meer dan lof voor Norton. McAfee is erg snel alleen met bijv. service packs installaties en kopieren van grote bestanden loopt McAfee de zaak te vertragen :sad: En ik he gehoord dat Kaspersky wordt gemaakt door russische krakers :smile: M.
Link naar reactie
  • 0
Ik werk nu ongeveer een jaartje met NOD32, daarvoor met pandaAV. Nod32 werkt perfekt en komt uit allerlei testen als beste uit de bus, hier een reactie : "NOD32 anti-virus system has received its 17th Virus Bulletin 100% Award (Virus Bulletin, February 2002). Since its first submission for testing by the professional international publication on virus prevention, recognition and removal - the Virus Bulletin, NOD32 has not missed any In the Wild virus. The latest achieved result is yet another justification of the number of prestigious awards granted to this state-of-the-art anti-virus system." Er schijnt binnenkort een nieuwe versie uit te komen. Op dit moment bestaat nod eigenlijk uit drie aparte delen : pop3scan, controlcenter en een achtergrondscan. Als ik het goed heb begrepen dan gaan ze dit aanpassen en natuurlijk nog meer verbeteringen (al werkt hij eigenlijk al perfect :smile: ) De up-dates zijn zeer frequent en kunnen automatisch worden gedownload. Let wel het is een AV-scanner, vele mensen menen dat een AV-scanner ook alle trojans moet kunnen detecteren. ik ben het daar absoluut niet mee eens, ik heb in combinatie met NOD32 een anti-trojan draaien en dat is BoClean. Deze werken perfect samen. Nod32 - http://www.nod32.com BoClean - http://www.nsclean.com/ Kijk ook eens op http://www.wilders.org/index.htm daar kun je de testen lezen van vele AV en trojanhunters, NOD32 en Boclean komen met vijf sterren als beste uit de testen. Moet nog wel even vermelden dat de pop3-scanner een "bug" heeft deze maakt vele ongewenste "temp-files" aan, maar je kunt een verzoek indienen bij het supportteam om een pop-scanner te krijgen die dit niet heeft. Het is dus bekend bij de ontwerpers maar deze wachten liever even tot het verschijnen van de nieuwste versie, waar dit probleem niet meer bestaat. [ Dit bericht is bewerkt door: ipje op 2002-04-15 12:52 ]
Link naar reactie
  • 0
Ik wil hem heel graag eens proberen alleen ik vind het wel handig als : email,internet scan en online scan die ook zipjes scanned in 1 pakket ziiten. Daarbij heb ik Nod32 niet volledig kunnen gebruiken omdat ik hem niet gelicensieerd heb De andere antivirii heb ik met cracks getest en meteen daarna gedeinstalleerd voor de volgende AV. kaspersky blijft toch mijn nummer 1..Pc-cillin blijkt ook erg goed te zijn. Nod32 wil ik nog gebruiken. M.
Link naar reactie
  • 0
AVP is voor mij ook nummer 1. 2 weken geleden had ik norton 2002 maar die liet een "new love" variant door, zodat mijn pC steeds slechter ging lopen. Na een scan met avp kwam het virus naar boven maar de schade was al te groot. Dus alles maar opnieuw geinstalleerd (van een virus vrije image viel dus mee)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...