Ga naar inhoud
  • 0

Firewall 3.0 van McAfee


anoniem

Vraag

Hallo forumleden, Ik heb Mcafee virusscan 6.0 aangeschaft, wat goed werkt op mijn computer. Maar er zit ook een Mcafee Firewall bij (versie 3.0) welke ik geinstalleerd heb op mijn computer. Daar heb ik dus moeilijkheden mee. Ik kan namelijk geen contact krijgen met het internet. Wat bijzonderheden: Computer Pentium 4 1,9 Mhz. 256 DDRRAM geheugen. werkend met Windows XP. Modem: Alcatel Home Speed Touch. Gebruik ADSL van MXSTREAM. Ik denk dat er een en ander ingesteld moet worden in het firewallprogramma; er is een nl. een "afdeling" waarin je de netwerk adapter settings kan instellen. Daarin komen voor de adapters: - WAN-minipoort (IP) - Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC In dat menu kan je daar op klikken om de eigenschappen van deze 2 adapters te wijzigen. Er zijn voor deze wijzigingen tabbladen met de tekst: - NetBIOS over TCP - Identification - ICMP - ARP - DHCP - RIP - PPTP - Other protocols Weet iemand (misschien werk je zelf met dit programma) hiervoor de juiste instellingen, om zodoende het programma naar behoren te laten werken? Groetjes, Leon.
Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
[b:e36b904bf2]Wan Miniport IP [/b:e36b904bf2] ARP = allow Identification = allow DHCP = allow Rip = leeg laten PPTP = allow NetBIOS over TCP = leeg laten ICMP = (naar keuze) Limit to 5 packets OF block. (Is o.a. om te pingen) Other Protocols = Allow [b:e36b904bf2]Realtek Adapter[/b:e36b904bf2] (Als je een netwerk hebt) ARP = allow Identification = allow DHCP = allow Rip = leeg laten PPTP = leeg laten NetBIOS over TCP = Allow (2x) ICMP = (naar keuze) Limit to 5 packets OF allow Other Protocols = Allow Succes, NoZtra.
Link naar reactie
  • 0
Hallo NoZtra, Ik heb je gegevens zoals je hebt opgegeven uitgeprobeerd. Dit mocht helaas niet baten. Bij de laatste opgave(other protocols op allow zetten) geef je niet aan welk protocol ik uit moet kiezen. Er staan er velen in het lijstje. Als ik Allow aldaar aanvink komt er een "groter dan" teken (>) bij het eerste protocol IPv6 HOPOPT te staan. Ik weet niet of dat de bedoeling is. Bij het maken van verbinding met het internet loopt dus mijn computer nog steeds vast. Je maakte een opmerking bij Realtek Adapter; "Als je een netwerk hebt". Bedoel je hiermee een netwerk van computers hier op mijn kamer of bedoel je daarmee het netwerk van KPN (MxStream)waarop mijn netwerkkaart staat aangesloten? Je ziet het. Het roept bij mij nog vele vragen op. Nu schijnt Windows XP een ingebouwde firewall te bezitten. Weet jij waar ik die kan vinden en hoe ik die anders moet instellen? Ik hoop nog wat van je te horen. Groeten, Leon.
Link naar reactie
  • 0
[quote:d101d418cb] Op 16-04-2002 22:07 schreef palaver: Hallo NoZtra, Ik heb je gegevens zoals je hebt opgegeven uitgeprobeerd. Dit mocht helaas niet baten. Bij de laatste opgave(other protocols op allow zetten) geef je niet aan welk protocol ik uit moet kiezen. Er staan er velen in het lijstje. Als ik Allow aldaar aanvink komt er een "groter dan" teken (>) bij het eerste protocol IPv6 HOPOPT te staan. Ik weet niet of dat de bedoeling is. [/quote:d101d418cb] Nee, alleen onderin het venster Allow aanvinken. [quote:d101d418cb] Bij het maken van verbinding met het internet loopt dus mijn computer nog steeds vast. Je maakte een opmerking bij Realtek Adapter; "Als je een netwerk hebt". Bedoel je hiermee een netwerk van computers hier op mijn kamer of bedoel je daarmee het netwerk van KPN (MxStream)waarop mijn netwerkkaart staat aangesloten? [/quote:d101d418cb] Daarmee bedoel ik het interne netwerk. [quote:d101d418cb] Je ziet het. Het roept bij mij nog vele vragen op. Nu schijnt Windows XP een ingebouwde firewall te bezitten. Weet jij waar ik die kan vinden en hoe ik die anders moet instellen? Ik hoop nog wat van je te horen. Groeten, Leon. [/quote:d101d418cb] De ingebouwde firewall van XP stelt niet zo heel veel voor. Het zet alleen de poorten voor inkomend verkeer dicht, en is lastig te configureren. Uitgaand verkeer wordt gewoon toegestaan. Dat betekent dat je dus niet weet wat je toepassingen allemaal uitspoken. Ik meen dat de firewall bij Extra -> Internetopties ergens te activeren is. Kan dat nu even niet nakijken. Groetjes, NoZtra.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...