Ga naar inhoud
  • 0

Zichtbaarheid/Persoonlijke privacy IE 6


anoniem

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik ben geen computer/security expert dus ik ga het volgende even vertellen in mijn eigen woorden. Mocht het technisch niet helemaal kloppen, don't blame me!!!! Een tijdje geleden had ik het volgende probleem. Ik gebruik in mijn ogen een zeer goede firewall namelijk Sygatefirewall Pro 5.0. Bestanden/printers delen was via de firewall en via de windowsconfiguratie uitgeschakeld. Toen kreeg ik een mail van GRC.COM dat zij hun on-line scanner hadden aangepast met nieuwe trucjes ed. om je systeem te testen. Ik ben daar heen gegaan en kwam tot de ontdekking dat port139 open stond en mijn computernaam zoals die gebruikt zou worden in een netwerk was ontdekt!!! :eek: Ik ben hoofdzakelijk actief op buitenlandse forums omdat daar veel te vinden is over firewalls ed. die in nederland niet zoveel gebruikt worden. Dit probleem had ik daar neergelegd en iedere oplossing die ik kreeg werkte gewoon niet!!! Totdat iemand mij verzocht om met hem contact op te nemen mbv netmeeting en icq. Via netmeeting heeft hij toen op afstand mijn systeem overgenomen en is aan de slag gegaan. Daarna was het probleem opgelost, buiten dat probleem heeft hij/zij mijn systeem weer geheel "opgepoetst". Het probleem van port139 was binnen 2 minuten opgelost, het weghalen van alle overbodige dingen dus ook "microsoft netwerkclient" was voldoende. En de melding "netwerk niet compleet" maakt niet uit voor een internet verbinding maar is juist veiliger. :smile: nu ik dit verhaal zo doorlees heb ik geen antwoord kunnen geven op je vraag. Maar ik weet wel dat het in sommige gevallen een risico met zich mee brengt om "microsoft netwerkclient" in je configuratie te laten staan. Het is in ieder geval niet voor hulp op afstand want netmeeting bleef gewoon werken en hij werkte ook nog op afstand aan mijn computer toen "microsoft netwerkclient" niet meer actief was. [ Dit bericht is bewerkt door: ipje op 2002-04-16 13:00 ]
Link naar reactie
  • 0
[b:a1d96e6442]Client voor Microsoft Netwerken[/b:a1d96e6442] is voor het delen van bestanden en Printers. Voor het internet maakt het niet uit, en kun je ook [b:a1d96e6442]Windows aanmelding[/b:a1d96e6442] hebben. Het installeren van het protocol Client voor Microsoft Netwerken is op zichzelf niet onveilig. Echter; wanneer dit protocol is geinstalleerd moet je de bindingen van het TCP/IP protocol aan je netwerkadapters controleren. Alleen voor adapters voor het interne netwerk mag je dit binden. Voor de adapter (of inbelverbinding) van een internetverbinding moet je dit NIET binden, tenzij je toegang wilt verlenen via Internet. En dat wordt wel eens over het hoofd gezien. Daarom wordt bijvoorbeeld NetBEUI wel aangemerkt als een veilig protocol, omdat een verkeerde binding dan niet uitmaakt omdat op het internet geen NetBEUI gepraat wordt. Hopenlijk is het zo een beetje duidelijk. Groetjes, NoZtra.
Link naar reactie
  • 0
NoZtra, ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar het valt me op dat al jouw antwoorden altijd zo klaar als een klontje zijn. :razz: Je begint bij mijn respect af te dingen.. Bedankt dus voor dit scherpe antwoord.... :wink: NoZtra for president!!! Grtjes.MV :grin: _________________ P4-1.8GHz;256pc133;XP-HE;NIS2002 Mxstreambasis op RealtecRTL8139Netwerkkaart [ Dit bericht is bewerkt door: Martijn Verstappen op 2002-04-19 18:04 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...