Ga naar inhoud
  • 0

Instellingen firewall Terminet


anoniem

Vraag

Situatie: Netwerkje via crosskabel. Server is via ADSL modem verbonden met internet. Daarom heb ik de firewall Terminet geinstalleerd. Nu is het zo dat ik vanaf de client geen gebruik kan maken van de gedeelde schijf op de server. Ik kriig de melding het station of de netwerkverbinding is niet beschikbaar. Als ik de firewall uitschakel, verbinding maak en daarna de firewall weer inschakel heb ik verder geen probleem. Ik heb al diverse regels uitgeprobeerd in Terminet maar tot op heden is het niet gelukt. Wie weet hoe terminet in dit geval geconfigureerd moet worden?
Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Als Terminet op de server staat dan moet je voor het interne netwerkverkeer de poorten 137, 138 en 139 (NET BIOS) openzetten. Als deze het inkomende verkeer blokkeren dan werkt je LAN niet. Let er wel op dat je deze poorten niet voor inkomend verkeer vanaf internet openzet want dan staat je systeem wijd open. Ik werk zelf niet met Terminet dus ik weet niet precies hoe je dat moet instellen. Succes, Noztra.
Link naar reactie
  • 0
http://www.hccnet.nl/alt0128/index.html Als je deze link klikt zie je links onder 'vast voordeel' staan Firewall. Klik hier op. Klik dan op 'product info'. Nu zie je 2 links, nl. 'Terminet FAQ' en 'handleiding'. De handleiding laat mbv screenshots de configuratie zien. Misschien heb je hier wat aan. Groetjes, Noztra.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...