Ga naar inhoud
  • 0

Is dit een virus ?


anoniem

Vraag

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hoi, Dit is dus GEEN virus! Het is gewoon een bestand dat bij windows hoort. Er zijn inderdaad veel emails gestuurd met de waarschuwing hiervoor, maar dat was een flauwe grap (HOAX) Kijk [url=http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/sulfnbk.exe.warning.html]hier[/url] ook maar eens. Zoals daar ook gezegd is, het bovengenoemde bestand hoort bij windows. Net als ieder ander bestand kan ook deze file besmet zijn, maar dit is niet heel waarschijnlijk. Update je virusscanners eventueel en dan weet je het nog zekerder dat het onzin is. Groetjes, Ed
Link naar reactie
  • 0
Dat is grappig... ik heb al heel veel vragen gehad van mensen die mij vroegen of dit een virus was... "Nee" zei ik dan steevast, het is een HOAX.... maar: hoe verklaar je (wie dan ook) dat het icoontje van SULFNBK.EXE in C:WINDOWSCOMMAND er errug "virusachtig" uitziet? Besmet maar toch ook weer niet?? Wie weet het? Bij mijn weten hoort het gewoon het icoontje van een normaal EXE bestand te hebben -> wit vlakje met blauwe bovenrand... (overigens: ik heb het bestand al van meerdere pc's verwijderd en nog geen problemen ondervonden. Zal wel iets te maken hebben met long filenames onder DOS, aangezien het in de COMMAND directory staat...)
Link naar reactie
  • 0
Zucht, ga vooral die hoax nieuw leven in blazen zeg. Heb je überhaupt wel op virussen gecontroleerd voordat je zomaar aan het verwijderen sloeg? Het is inderdaad geen essentieel Windows-bestand (herstelt in dos-mode verminkte bestandsnamen) maar het gaat om het principe: nooit geloven wat in een kettingbrief staat zonder het te controleren.
Link naar reactie
  • 0
Ik heb me een scheur gelachen de eerste keren dat ik deze kreeg. Alle zenders hadden het gewoon verwijderd zonder verder te kijken. Dit is nou een mooi voorbeeld van een belgisch virus. Je helpt zelf je computer naar de klote. En ze zijn zelfs zo slim geweest om je te vertellen om het uit de ME restore dir te verwijderen.
Link naar reactie
  • 0
Zucht... ja ik ga die HOAX eens ff nieuw leven inblazen zeg... dit is toch een forum of niet??? :mad: OK mensen, het is geen virus wat "iets" doet maar hoe komt het dan dat dat icoontje er zo vreemd uitziet? :???: Het is een typisch in MSPAINT gemaakt bitmapje opgeslagen en gebruikt / verspreid als ICO.. Als dit door een scriptje via Outlook of je browser volautomatisch wordt aangepast is dat naar mijn mening toch Ech Wel een virus dus! En JA uiteraard gebruik ik een goede virusscanner -> Sophos Anti Virus, best in town en dagelijks IDE update.....! [ Dit Bericht is bewerkt door: EnZynko23 op 2002-03-06 01:01 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...