Ga naar inhoud
  • 0

Virus uit Bolivia


anoniem

Vraag

Een Nederlandse vrijwilligster die in Bolivia werkzaam is stuurde een e-mail waarin zij ons waarschuwde voor een slapend virus dat op haar PC was aangetroffen en waarvan zij dacht dat ze onze PC-s ook had aangestoken via de maandelijkse e-mail die zij ons stuurt. Het zou gaan om: sulfnbk.exe En inderdaad bij <>start<>zoeken<> stond in c:windowscommand sulfnbk. Dit heb ik d.m.v. de rechtermuisklik verwijderd en de prullenbak leeggemaakt. Maar op de PC van mijn vrouw vond ik hetzelfde bestand en zij staat niet in het bestand van die vrijwilligster. Om een lang verhaal kort te maken: Kent iemand dit bestand? Want als het geen virus is kan ik het altijd nog terugzetten via de andere PC Groeten Tiny
Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Dit is geen virus !!!! Ik heb dezelfde waarschuwing gekregen! Ook ik heb het bestand verwijderd! (het zekere voor het onzekere) 2 dagen later kreeg ik een e-mail dat ze zich vergist hadden en dat het een systeem bestand betrof. Als bijlage zat het "nieuwe bestand" bij de e-mail. Ik vertrouwde het niet en heb het originele bestand vanaf CD weer terug gezet! Ik heb daarna de beide bestanden, dus het origineel (vanf CD) en het bijgevoegde bestand van de e-mail eens vergeleken en wat blijkt... Het blijkt niet hetzelfde bestand te zijn. Nu heb ik er niet zoveel verstand van, maar het is wel raar dat het bijgevoegde bestand niet gelijk is aan het origineel!!! Conclusie: Heb je nog de keuze...verwijder dit bestand niet! Toch gedaan?..zet het origineel terug (vanaf CD) en gebruik niet het toegestuurde exemplaar !!! Gr. Herman.
Link naar reactie
  • 0
Daarom moet je ook altijd 1st kijken bij Norton of mcAfee of het wel of niet een virus is..... Zolang je er "geen" last van hebt altijd doen.. Ik hoorde laatst dat er een nieuw virus is met de naam Winhoos. Dit virus bevindt zich in de directory Windows. Om dit virus te verwijderen moet je de gehele Windows directory weg halen!!!!!!!! Jullie zijn gewaarschuwd!!! :grin:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...