Ga naar inhoud
  • 0

Norton en McAfee


anoniem

Vraag

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
NOOIT 2 virusscanners naast elkaar installeren! De resident scanners die op de achtergrond draaien (kijk naast je klok) gaan elkaar dan bijten en dat geeft alleen maar een hoop ellende. Daarnaast mag je aannemen dat beide scanners hun werk goed genoeg doen om een hoop virussen tegen te houden (ALLE virussen is imho onmogelijk) Persoonlijk heb ik een lichte voorkeur voor Norton (hangt iets minder in de systeemprestaties) maar Mcafee is vast ook een errug goed pakket. Zelf gebruik ik Antivir 6, wat je gratis kunt downloaden en gebruiken! http://www.free-av.com Nou is een antivirus pakket natuurlijk altijd afhankelijk van de gebruiker. Maw, kijk goed uit je doppen wanneer je een mailtje met een vreemde attachment ontvangt. Stel je systeem correct in (persoonlijk ben ik niet zo Microsoft-minded; ik gebruik bijv. geen outlook express en da's weer een Achilleshiel minder...) Draai ook regelmatig (1x per week of anders zo vaak als er een nieuwe uit komt) een virusdefinitie update. Wanneer je met oude definities zit, kan je scanner natuurlijk niet beschermen tegen de laatste virussen...
Link naar reactie
  • 0
Je kunt Norton en McAfee niet naast elkaar draaien. Als je McAfee wilt installeren naast Norton geeft McAfee aan dat het alleen wil installeren als Norton verwijderd wordt. (en dan maar zeggen dat MS een monopoly-positie probeert te behouden. Van MS mag je tenminste nog Linux en Windows naast elkaar op je systeem hebben... :wink:)
Link naar reactie
  • 0
Een aantal scanners kun je prima naast elkaar installeren. Zo heb ik naast NAV 2002 ook nog Sophos draaien. Je gebruikt dan één scanner als "on-acces" scanner en de ander als "on-demand" (dus zonder de monitor die je PC op de achtergrond controleert). Bij Sophos heb je dan ook de mogelijkheid de InterCheck-monitor niet te installeren. Ook KAV kun je prima naast NAV 2002 gebruiken. Je moet dan de Monitor en de Script-Checker niet installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...