Ga naar inhoud

hoe werk e-mail van een website.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil iets weten over de werking van e-mail. Stel: ik heb een website met de naam www. Klaassen. nl Heb ik daar dan [u:062207a2be]automatisch[/u:062207a2be] een e-mail adres bij in de vorm van: [u:062207a2be][b:062207a2be]info[/b:062207a2be]@klaassen.nl[/u:062207a2be] ? En: kan ik ook andere namen definiëren zoals bv: [u:062207a2be]gast1234@klaassen.nl[/u:062207a2be]........kosten / hoe ?? Is e.e.a. afhankelijk van diegene die mijn website host..... (zo ja: hoe/wat) ===== Als ik zelf al een e-mail-provider heb en ik daar mijn mail vandaan haal met Outlook, kan ik dan ook mijn mail van die website www. klaassen. nl halen op dezelfde manier als ik nu al doe via mij eigen provider (zo nee....hoe/wat) ? Kan ik vanaf mijn pc (Outlook) ook weer mail (terug) versturen naar diegene die mij via info @ klaassen.nl een bericht stuurde (als ik op mijn pc de goede afzender kies natuurlijk)? Waar moet ik nog meer op letten?
Link naar reactie
Gaan we met de antwoorden uit eigen ervaring. Afhankelijk van waar jij je eigen site host heb je e-mail mogelijkheden. Indien je hier adressen aanmaakt en je neemt ze op in bv. Outlook (met de gegevens van je hoster) kan je behalve ontvangen ook onder die e-mail adressen van je site versturen. Over het hoe je dit kan doen moet je de instructies van je hoster volgen. In Outlook neem je de gedefinieerde e-mailadressen die je bij je hoster heb vastgelegd op en kan je zonder meer ook e-mail via dat adres verzenden, in Outlook wel even aangeven met welk e-mailadres je wilt verzenden.
Link naar reactie
Inderdaad is het afhankelijk van de partij waar je het domein onder hebt gebracht. Tegenwoordig is het vrij gebruikelijk dat je via een beheersysteem waarop je moet inloggen zelf email adressen kunt aanmaken. Let daar wel op want het is zeker niet overal zo. Ook krijg je soms een aantal emailadressen bij het pakket en moet je voor meer betalen. Verder moet je kijken of er pop3 email ondersteund wordt. Hiermee kun je vanaf jenaam@domein.nl sturen, dus ook antwoorden op de daar binnengekomen email.
Link naar reactie
Beiden bedankt......... @vuurtoren: je zegt: [i:2b8af3fffb]Hiermee kun je [u:2b8af3fffb]vanaf[/u:2b8af3fffb] jenaam@domein.nl sturen, dus ook antwoorden op de [u:2b8af3fffb]daar binnengekomen[/u:2b8af3fffb] email.[/i:2b8af3fffb] "vanaf" ......??? je bedoelt dat het werkt als zogenaamde e-mailprovider, net zoals ik bv nu KPNMAIL gebruik als provider.....en dus mail verstuur vanaf mijn eigen Outlook pc. Als ik in mijn Outlook de definitie opneem voor bv pietjepuk@klaassen.nl (stel dat die website van mij klaassen.nl heet) met zo'n POP3 (zoals nu ook bij KPN), dan........kan ik zenden en ontvangen vanaf mijn Outlook op mijn eigen pc......en door een andere naam voor "verzenden als" op te geven in Outlook gaat de mail niet via de [u:2b8af3fffb]KPN-route[/u:2b8af3fffb] maar via de [u:2b8af3fffb]KLAASSEN-route[/u:2b8af3fffb]. Is dat correct geredeneerd?
Link naar reactie
Ja, één van de voordelen van pop3 is dat je makkelijk verschillende accounts kunt beheren. In een email programma moet je dan per emailadres een account/gebruiker aanmaken en de bijbehorende gegevens invullen. Ik neen aan dat het in outlook ook zo werk, gebruik het zelf niet. Je krijgt dan account info, account pietjepuk, account jenaam... enz. Klik je dan op een account, dan krijg je de inbox te zien van dat account en kun je versturen met de gegevens van dat account. Ik vind de term route die je gebruikt wat verwarrend overigens. Voor mij heeft route te maken met je internetverbinding, en daarvoor gebruik je de normale aanwezige verbinding met je provider. Welke pop3 account je daar gebruik in niet relevant.
Link naar reactie
In Outlook kan je aangeven welk e-mailadres je wilt gebruiken om een mail te verzenden. Zie als je een mail maakt de knop Account en daar kan jij kiezen welk adres. Wel is het zo dat Outlook minimaal een basisaccount moet hebben waarmee een e-mail wordt verzonden. Outlook heeft dit nodig omdat het anders geen mail kan laten maken.
Link naar reactie
@PC1: Die definities in Outlook zijn me bekend, er staan er nu al twee. Voor een eventuele website zoals bv. klaassen.nl kan ik er dus gewoon een bij zetten (dat was meer de vraag). Het hele e-mail gebeuren, dat van wat ik nu heb ....èn wat er evt bij komt voor die nieuwe website, verloopt dus gewoon gescheiden naar de respectievelijke providers (nu: KPNMAIL.NL + (straks) KLAASSEN.NL). Natuurlijk wel opletten welk account je kiest in Outlook bij het verzenden van die mail..... maar dat moet nu eigenlijk ook wel. OK....bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...