Ga naar inhoud

alle mappen van e-mail zijn kwijt


anoniem

Aanbevolen berichten

Vanmorgen zag ik tot mijn schrik dat al mijn mail-correspondentie van jaren verloren is gegaan. Ook de vele mappen waarin een en ander was geordend, zijn helaas met de noorderzon verdwenen...Ik werk met Outlook Express en Windows XP SP3. Ik maak op gezette tijden wel een Image van het hele systeem met True Image, maar heb dat nog nooit durven gebruiken om iets terug te zetten. Systeemherstel van Windows mislukt steeds. Wie kan mij helpen? Sander
Link naar reactie
Gezien dat alles, d.w.z. een hele serie mappen zomaar "weg" is, lijkt het me niet onmogelijk dat de hele databasemap met de dbx-bestanden door een onhandigheidje verplaatst is. Het gaat in geval van Outlook Express om de map met bestanden met de extensie dbx. Dus Postvak in.dbx, Postvak uit.dbx etc. Best kans dat je ze terug kan vinden. Bij de standaard instelling staan deze in de verkenner verborgen, om ze terug te zoeken moeten in Mapopties de verborgen bestanden zichtbaar worden gemaakt, waarna je ze met de zoekterm *.dbx misschien vindt.
Link naar reactie
[quote:277ac84544="J. de Boer"]Gezien dat alles, d.w.z. een hele serie mappen zomaar "weg" is, lijkt het me niet onmogelijk dat de hele databasemap met de dbx-bestanden door een onhandigheidje verplaatst is. Het gaat in geval van Outlook Express om de map met bestanden met de extensie dbx. Dus Postvak in.dbx, Postvak uit.dbx etc. Best kans dat je ze terug kan vinden. Bij de standaard instelling staan deze in de verkenner verborgen, om ze terug te zoeken moeten in Mapopties de verborgen bestanden zichtbaar worden gemaakt, waarna je ze met de zoekterm *.dbx misschien vindt.[/quote:277ac84544] Dank je wel. POSTVAK iN EN UIT, evenals VERZONDEN ITEMS, VERWIJDERDE iTEMS en CONCEPTEN zijn er echter nog wel , maar allemaal leeg tot aan vandaag, terwijl mijn ''eigen'' mappen , zoals prive, zakelijk, etc. er eenvoudigweg niet meer zijn. Ik zag wel een verdacht mailtje dat omstreeks 13.15 binnenkwam, zonder onderwerp, afzender Katie Anderson. Met deze tekst en op virus gecheckt door mijn AVG: Meld je nu aan en krijg uw persoonlijke of zakelijke lening tegen @ 3% APR. Meld je nu aan voor Instant goedkeuring Contact relianceagency@yahoo.com.hk voor meer info Geen virus gevonden in dit bericht. Gecontroleerd door AVG - www.avg.com Versie: 2013.0.2897 / Virusdatabase: 2639/6079 - datum van uitgifte: 02/03/13 Herkent iemand dit misschien? Groet, Sander
Link naar reactie
Nee, ik herken dit niet, maar ik ontvang dan ook nooit spam. En toen ik daar lang geleden op mijn vroegere adres wel last van had, opende ik zulke rommel letterlijk nooit, want ik rook op een kilometer afstand zonder uitzondering dat het spam was. Dus zonder openen naar het land van delete! Zonder titel al helemaal, als het serieus is dan moet de afzender gewoon wat zorgvuldiger zijn. Kans dus dat je te grazen bent genomen, Allereerste advies is het systeem helemaal scannen op virussen. Ten tweede, af en toe zie ik hier een zekere Abraham die heel erg veel ervaring heeft met het verwijderen van malware. Die kan je vast aanvullende adviezen geven. Ten derde, het loont misschien om toch te proberen die dbx-bestanden op te sporen zoals ik je adviseerde.
Link naar reactie
[quote:a35d948ac5="J. de Boer"]Nee, ik herken dit niet, maar ik ontvang dan ook nooit spam. En toen ik daar lang geleden op mijn vroegere adres wel last van had, opende ik zulke rommel letterlijk nooit, want ik rook op een kilometer afstand zonder uitzondering dat het spam was. Dus zonder openen naar het land van delete! Zonder titel al helemaal, als het serieus is dan moet de afzender gewoon wat zorgvuldiger zijn. Kans dus dat je te grazen bent genomen, Allereerste advies is het systeem helemaal scannen op virussen. Ten tweede, af en toe zie ik hier een zekere Abraham die heel erg veel ervaring heeft met het verwijderen van malware. Die kan je vast aanvullende adviezen geven. Ten derde, het loont misschien om toch te proberen die dbx-bestanden op te sporen zoals ik je adviseerde.[/quote:a35d948ac5] Dankjewel. Ik zal de scanner er nog maar een keer op los laten. Ik heb nu wel allerlei .dbx bestanden gevonden in oude backups, dus dat zal betekenen dat de nieuwere berichten er niet in staan, maar ik zou toch blij zijn als ik die oude backups ook weer tot leven zou kunnen wekken. DWZ. weer kan laten meespelen in mijn Outlook Express. Hoe dat precies in zijn werk gaat is me nog niet duidelijk. Heb je misschien nog een tip?
Link naar reactie
[quote:3ad743e0c1="s.littel"]Dank je wel. POSTVAK iN EN UIT, evenals VERZONDEN ITEMS, VERWIJDERDE iTEMS en CONCEPTEN zijn er echter nog wel , maar allemaal leeg tot aan vandaag, terwijl mijn ''eigen'' mappen , zoals prive, zakelijk, etc. er eenvoudigweg niet meer zijn. [/quote:3ad743e0c1]Weet je 100% zeker dat je in de juiste map zit? Zoek alles toch nog een keer door op dbx....
Link naar reactie
[quote:10348de28c="andre@home"][quote:10348de28c="s.littel"]Dank je wel. POSTVAK iN EN UIT, evenals VERZONDEN ITEMS, VERWIJDERDE iTEMS en CONCEPTEN zijn er echter nog wel , maar allemaal leeg tot aan vandaag, terwijl mijn ''eigen'' mappen , zoals prive, zakelijk, etc. er eenvoudigweg niet meer zijn. [/quote:10348de28c]Weet je 100% zeker dat je in de juiste map zit? Zoek alles toch nog een keer door op dbx....[/quote:10348de28c] Hallo, Ik opende vanmiddag mijn mailprogramma en zag dat al mijn mappen verdwenen zijn en er niets van wat ik voor de dag van vandaag heb ontvangen (vele duidenden mails) terug te vinden is. Wel heb ik inmiddels allerlei .dbx bestanden op oudere backup-partities gevonden, maar het lijkt erop dat de recentere mails verloren zijn gegaan. Ook weet ik niet hoe ik de .dbx-bestanden weer op hun plaats moet krijgen.... Sander
Link naar reactie
Er zijn twee methoden, waarvan de eerste de meest elegante is. Voorwaarde van de eerste methode is dat laat ik het maar noemen de reservelocatie het bestand folders.dbx bevat. Noteer die locatie, start Outlook Express en ga daar naar menu Bestand > Importeren. Wijst zich vanzelf, vul waardat wordt gevraagd die reservelocatie in en klaar. Als die reservelocatie geen Folders.dbx (meer) bevat, dan helpt alleen de tweede methode: Sluit Outlook Express en sleep de gewenste dbx-bestanden naar de reguliere Outlook Expressmap (dus de map waar nu Postvak in.dbx enz. staat. Bij verslepen van een oude Postvak in.dbx zal heel begrijpelijk het systeem melden dat de map al bestaat, met de vraag "Overschrijven?". Hierdoor gaat natuurlijk nieuwe mail in die map verloren en daarom is het handig om die map even een andere naam te geven, natuurlijk met behoud van de extensie dbx.
Link naar reactie
[quote:f363569278="J. de Boer"]Er zijn twee methoden, waarvan de eerste de meest elegante is. Voorwaarde van de eerste methode is dat laat ik het maar noemen de reservelocatie het bestand folders.dbx bevat. Noteer die locatie, start Outlook Express en ga daar naar menu Bestand > Importeren. Wijst zich vanzelf, vul waardat wordt gevraagd die reservelocatie in en klaar. Als die reservelocatie geen Folders.dbx (meer) bevat, dan helpt alleen de tweede methode: Sluit Outlook Express en sleep de gewenste dbx-bestanden naar de reguliere Outlook Expressmap (dus de map waar nu Postvak in.dbx enz. staat. Bij verslepen van een oude Postvak in.dbx zal heel begrijpelijk het systeem melden dat de map al bestaat, met de vraag "Overschrijven?". Hierdoor gaat natuurlijk nieuwe mail in die map verloren en daarom is het handig om die map even een andere naam te geven, natuurlijk met behoud van de extensie dbx.[/quote:f363569278] Dankjewel. Het bestand Folders.dbx heb ik gevonden tussen alle andere kopjes die ik gebruikte. Staat op mijn K:partitie. Dus kies ik je methode 1. Als ik nu in OE Bestand Importeren aanklik, krijg ik de keuze om te importeren uit 1. adresboek, 2. Ander adresboek, 3. Berichten (als ik daarop klik kan ik kiezen uit allerlei mailprogramma's waaronder OE6, mijn programma) 4. Emailaccountinstellingen en 5. nieuwsaccountsinst. Wat nu gedaan? Ik wil zo weinig mogelijk schade aanrichten, vandaar deze omzichtigheid...Graag nog een zetje in de goede richting... Sander
Link naar reactie
[quote:c8d4751d6f="J. de Boer"]Gewoon optie 3 en dan die locatie invullen. Je beschadigt er niets mee.[/quote:c8d4751d6f] Het is allemaal gelukt. Vele tienduizenden berichten zijn weer terug waar ze hoorden! Veel dank voor de hulp. Het blijft me een raadsel wat er kan zijn gebeurd waardoor dit probleem ontstond, maar ik weet in ieder geval wat ik moet doen als het me nog een keer overkomt. Inmiddels heb ik nu wel een browsertoolbar opgelopen (terwijl ik Revo Uninstaller installeerde) die Blekko heet en die zich niet makkelijk laat verwijderen, maar dat is een ander probleem..... Met vriendelijke groet, Sander
Link naar reactie
Mooi dat het gelukt is. Op de manier die ik je aangaf? Maar ik adviseer je nu wel heel dringend om over de oorzaak niet te luchtig te doen. Het kan best meevallen, maar je weet dat nooit. Dus op alle fronten scannen op virus en andere rottigheid. Op het gebied van programma's als Hijackthis en andere anti-malware zitten op dit forum mensen die daar meer ervaring hebben opgedaan dan ik.
Link naar reactie
[quote:f84ac44bda="J. de Boer"]Mooi dat het gelukt is. Op de manier die ik je aangaf? Maar ik adviseer je nu wel heel dringend om over de oorzaak niet te luchtig te doen. Het kan best meevallen, maar je weet dat nooit. Dus op alle fronten scannen op virus en andere rottigheid. Op het gebied van programma's als Hijackthis en andere anti-malware zitten op dit forum mensen die daar meer ervaring hebben opgedaan dan ik.[/quote:f84ac44bda] Ja, de manier die je in eerste instantie aangaf werkte prima! Het duurde wel ettelijke tientallen minuten voor alles weer op zijn plaats stond, maar het klopt als een bus. Er is niets verloren gegaan. Ik had al wel Malwarebytes AntiMalware aan het werk gezet, maar die kon niets vinden. AVG weet ook niets op te sporen. Ik laat het maar even hierbij en geloof maar in een wonder. Alleen nu die Blekko nog lozen....... Nogmaals dank, Sander
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...