Ga naar inhoud

Kan iemand me helpen bij diverse vervelende problemen?


marceloerlemans

Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds kort heb ik een heel vervelend probleem. Het duurt vaak 5-10 seconden voordat ik mijn toetsenbord kan gebruiken in een programma. Ook scrollt mijn muis niet / nauwelijks meer. Daarnaast kreeg ik laatst (tot ik het geluid voor die functie uitzette) een geluidsmelding van een apparaat dat niet aangesloten zou zijn. Als ik nu naar apparaatbeheer ga zie ik geen vreemde meldingen, maar wel dat met regelmaat de boomstructuur opnieuw wordt geladen. Mijn toetsenbord en muis zijn bedraad, ik heb windows 8 op een computer van 2013 met snelle hardware. Ik heb onlangs systeemherstel uitgevoerd, maar zonder resultaat, en bij programma's zie ik geen bijzonderheden. Ook scannen met de virusscanner heeft geen zin. Ik zie op dit moment nog maar 1 optie, namelijk de pc opnieuw installeren, maar liever voorkom ik dit. Het probleem is erg vervelend en ik wil hier liefst vanaf. Zou dit kunnen liggen aan een aparaat dat ik onlangs heb aangesloten en weer verwijderd (een oudere externe harddisk)? Of heeft iemand anders nog een optie? Ik ben op een punt aangeland waarop ik mijn computer niet meer vertrouw (gehackt?) en dus ook niet meer internetbankier hierop, om koste wat het kost te voorkomen dat mijn gegevens gelekt worden door fishing of iets dergelijks. Ik hoop dat iemand me kan helpen! Groet, Marcel
Link naar reactie
Trage computer, spyware, andere startpagina, popups, reclame in browsers. Slachtoffers van trojans hebben vaak te maken met rare gedragingen van hun pc.. net of je pc een eigen wil heeft gekregen. Hier heb een gratis progje om je computer probleem op te lossen. https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/ . Let op dat je de instructies nauwkeurig opvolgt, Anders is het middel erger dan de kwaal. Download AdwCleaner naar je Bureaublad. Sluit al je programma's en vensters. Start AdwCleaner en klik op scan. Kijk goed of je alles wel kan verwijderen. Er kunnen bestanden tussen zitten die je kent, en onterecht als malware worden aangezien, indien het geval an het vinkje verwijderen. maar meestal is wat hij ontdekt foute sofware ofwel malware/spyware rommel Klik dan pas op clean. Herstart je computer. Als je Startpagina ook gehijackt was, stel dan de zoekmachine opnieuw in, deze word standaard door AdwCleaner terug gezet naar Google.com
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...