Ga naar inhoud

anonieme e-mail


anoniem

Aanbevolen berichten

En zulke mailtjes heb ik nou juist de meest gloeiende pest aan! Ik verwijder ze doorgaans ongezien. En ik vrees voor je dat veel anderen dat ook doen. Bij mij heb ik de berichtregels zo ingesteld, dat zulke mailtjes sowieso automatisch in de map Verwijderde items terecht komen. Ze dienen volgens mij ook geen enkel doel. Ik had een wat bitser antwoord in gedachten, maar dat heb ik toch maar achterwege gelaten. Ook dat zou nl. geen enkel doel dienen.
Link naar reactie
[quote:1d6e923dd7="J. de Boer"] Ik had een wat bitser antwoord in gedachten, maar dat heb ik toch maar achterwege gelaten. Ook dat zou nl. geen enkel doel dienen.[/quote:1d6e923dd7] je mag best eerlijk zijn,, ik heb in elk geval gee n spam ambities. ik wil gewoon een e-mail versturen,, zoals ik een brief verstuur,, postzegel erop, en dichtgeplakt, zodat niemand mee kan kijken wat in de brief staat
Link naar reactie
[quote:0d1e1e6d3a="GD1972"]ik wil juist vermijden dat mijn info bewaart wordt mijn IP nummer moet namelijk niet meegegeven wordden[/quote:0d1e1e6d3a]Dan moet je naar een aanbieder... http://www.encrypted-mail.com/technical.html zelf kun je dat niet vanaf je eigen adres, want: http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=234226 [quote:0d1e1e6d3a]What if I use PGP or S/MIME for email encryption? 4SecureMail supports and supplements PGP or S/MIME encryption. Even if you encrypt email messages with PGP or S/MIME, the message headers still remain open. "To:", "From:", "Subject:" etc. header fields may disclose your identity and contain confidential information.[/quote:0d1e1e6d3a]
Link naar reactie
[quote="GD1972"][quote:95e1c0cd35="J. de Boer"] ik wil gewoon een e-mail versturen,, zoals ik een brief verstuur,, postzegel erop, en dichtgeplakt, zodat niemand mee kan kijken wat in de brief staat[/quote:95e1c0cd35] Ik vind het wel heel ver gezocht dat je "bang bent" dat je mailtje door "derden" tijdens het verzenden onderschept en gelezen wordt. Het moet dan wel enorm gevoelige informatie zijn, wil je je daar zorgen om moeten maken. Over het algemeen zijn de mailtjes die je stuurt oninteressant voor derden. Daarbij heeft jouw reden om een mailtje op deze manier te versturen niets te maken met het verbergen van je ip-adres en zou encryptie voldoende moeten zijn. Het verbergen van je IP wil je alleen als je iets te verbergen hebt.....
Link naar reactie
De enige manier om echt anoniem te versturen is om naar een internetcafe te gaan en daar ter plekke een hotmailadres aan te maken en via dat adres te mailen. Vergeet niet om cash te betalen (pinnen is te traceren) en je goed te vermommen in verband met beveiligingscamera's. Nooit 2x in hetzelfde internetcafe en steeds een nieuw adres. :wink: Overigens vraag ik me af in hoeverre je niet-spam gerelateerde anonieme mails kan versturen? Bij een legitieme mail (zie vergelijking met brief) zal je toch jouw naam onderaan vermelden en daarmee geef je ook jouw identiteit prijs aan een eventuele onderschepper.
Link naar reactie
Is TOR niet te gebruiken in deze situatie? Een van de zwakke plekken bij gecodeerde mail is de ontvangende partij. Wil je een waterdicht systeem benaderen dan moeten de afzender en ontvanger hetzelfde systeem gebruiken. In de dagelijkse praktijk zal dat niet snel werken. Je kunt je eigen systeem beveiligen maar stuur je een mail naar een reguliere gebruiker, dan zal deze op enig moment vertaald moeten worden. [quote:89e0a4dc75]Het verbergen van je IP wil je alleen als je iets te verbergen hebt.....[/quote:89e0a4dc75]Volgens mij zijn mensen die dit argument gebruiken naief.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...