Ga naar inhoud

>< regels over downloaden><


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, ongeveer een week geleden kwam er een nieuwe wet over downloaden en uploaden. (ik was toen op vakantie) maar het is nog erg onduidelijk wat [b:bdec4b59ef]wel[/b:bdec4b59ef] en wat [b:bdec4b59ef]niet[/b:bdec4b59ef] mag. (mag bijvoorbeeld downloaden wel maar uploaden niet? mag bittorent niet maar usenet wel?) alvast bedankt!
Link naar reactie
Ik heb nergens iets gelezen dat er verleden week nieuwe wetgeving op dit punt is gekomen (lijkt me ook vreemd nu alle politici op zomerreces zijn). Weet je zeker dat het niet om een of ander proefbalonnetje van een politicus met tekort aan aandacht was? Volgens mij is het nog steeds zo dat het zonder toestemming downloaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal toegestaan is, met uitzondering van software. Verder geldt dat uploaden (aanbieden) niet is toegestaan (ook niet voor films/muziek). Bij nieuwsgroepen ben je dus (muv software) legaal bezig, aangezien je niet tegelijkertijd upload. Bij bittorrent en andere p2p-netwerken ben je doorgaans ook automatisch aan het uploaden, en dat is dus tegen de regels. Kijk voor meer info anders op [url]www.auteursrecht.nl[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...