Ga naar inhoud

DNS error


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Tijdens het surfen krijg ik steeds vaker de melding "This page cannot be displayed. Cannot find server or DNS Error." Ook voor sites die ik hiervoor probleemloos heb bezocht. Kan iemand zeggen wat hiervan de oorzaak is en wat ik er aan kan doen. Mijn provider (Planet internet) verwijst me naar de "leverancier of fabrikant". Heb geen idee welke. Mijn pc draait op Windows XP en ik surf per ADSL met Internet Explorer 6.0. Bij voorbaat dank. Jape
Link naar reactie
Het IP adres van de server is 10.0.0.1 Ook zonder firewall blijft het probleem bestaan. Het gekke is dat het probleem (DNS error), zonder ook maar een enkele setting te hebben veranderd, zomaar uit de lucht is komen vallen bij benadering van sites die voorheen probleemloos konden worden bezocht. Bovendien geldt het niet voor alle sites. Deze simpele internetamateur zal toch niet als enige tegen dit probleem zijn aangelopen?? vr gr Jape
Link naar reactie
Eerst en vooral stel ik het bijzonder op prijs dat een oude rot zich over de problemen van een newbie wil ontfermen. Het invullen van IP-adressen onder de eigenschappen van de LAN-verbinding is echter nog geen dagelijkse routine. Ik neem aan dat het gaat om Tools-Internet Options-Connections-LAn settings. Maar dan?
Link naar reactie
Sorry dat ik al iets verder denk dan de gemiddelde newbie... DNS servers vul je in via het configuratiescherm --> Netwerkverbindingen --> rechtsklik op LAN-verbinding --> Eigenschappen --> dubbelklik op Internet Protocol (TCP/IP) --> gebruik de volgende DNS-servers en dan daaronder de IP-adressen van de DNS-servers bij je provider invullen. Als je die IP-adressen niet weet, kun je op de site van je provider kijken of ze daar ergens tussen staan. Als je het niet kan vinden, vermeld dan even welke provider je hebt, dan gaat een van ons wel even op zoek. Je kan natuurlijk ook even de helpdesk bellen, maar dat gaat vaak veel geld en tijd kosten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...