Ga naar inhoud

ISP vergelijking


anoniem

Aanbevolen berichten

Heren, de situatie: Ik wil tzt een thuisservertje gaan bouwen om m'n eigen webstekkie en die van een paar kennissen te hosten. Die zullen niet druk bezocht worden, maar op zeker 1 v/d sites komen videobestanden ter download (legaal, eigen werk :P) dus enige snelheid is wel gewenst. Op dit moment zit ik met een HCCnet/KPN ADSL Basis (het oude MxStream pakket, van voor de introductie van de Light-varianten) verbinding. Aangezien dat niet echt vlot upload (okok, tis sneller dan via een 56k modem :P) wil ik een zwaarder abo. Hoewel ik niet ontevreden ben over KPN denk ik dat ik elders mss een betere deal kan krijgen. De keus is dus: KPN, Tiscali of BBnet. Tiscali heb ik helaas niet zulke denderende ervaringen mee (verdwijnende website data enzo :-?) hoewel de verbinding mss wel goed is. BBnet scoort hoge ogen, maar hoe zit het met de betrouwbaarheid van deze providers? Downtime door slechte verbinding, een te lage snelheid, etc is eigenlijk geen optie (voor het geld wat ik er aan wil spenderen). Wat zijn jullie ervaringen met Tiscali en BBnet als ISP? Alternatief is een dedicated server met root-access bij een prof. ISP, maar dan betaal ik net zo veel per maand terwijl ik dan zelf nog niet kan internetten! Geen goed plan dus.... Groet, M.V. Wesstein PS: een deel v/d lol is natuurlijk zo'n servertje opzetten, instellen, beveiligen (Debian, dus dat lukt wel ;)) en online brengen. Het mag wel iets meer kosten, maar als t verschil te groot is ben ik wel pragmatisch genoeg om dan toch voor zo'n rootserver pakket te gaan...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...