Ga naar inhoud

Hoe ondertiteling IFO/VOB-films bij streaming vanaf Synology NAS DS214+?


HansEde

Aanbevolen berichten

Bij het afspelen van IFO/VOB-bestanden vanaf mijn NAS (Synology DS214+) geeft mijn Media Player (TvIX M6600) geen ondertiteling weer. Betreffende films zijn via DVD Shrink (versie 3.2) van de oorspronkelijk gekochte DVDs geript waarbij de ondertitels zijn meegenomen. De ondertitels zijn dan ook gewoon aan te zetten als ik de film (met bv VLC Media Player) afspeel op (Windows 7) PC en zelfs (!) vanaf de ingebouwde harde schijf van de Media Speler. Echter als ik de films door de media player laat afspelen vanaf mijn NAS zijn er geen ondertitels zichtbaar. De knop Subtitles op de afstandbediening geeft dan aan dat deze functie niet ondersteund wordt. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Is het een bug van de media player, van de Synology NAS of werkt dit niet via DLNA/UPnP? (wat ik ook ergens op een forum las) Graag advies. Aanvullend zag ik ook verschillend gedrag van de media player als ik een film opstart (de titel aanklik) vanaf de interne harde schijf start de film automatisch (ik zie dus niet de bestanden in de map); als ik betreffende film-map selecteer op de NAS wordt de map geopend en zie ik alleen VOB-bestanden staan (die ik dan weer aan kan klikken om de film te starten). Er wordt trouwens geen IFO-bestand getoond. Mogelijk dat dit nog extra info geeft... Bedankt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...