Ga naar inhoud

Domeinnaam zonder hosting


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort mijn eigen server draaien en wil daar graag een domein aan koppelen. Nou heb ik een beetje rondgekeken en kwam een aantal hostings tegen die dan voor een particulier een domeinnaam registreren en dan evt naar jou IP forwarden. Maar kan zoiets niet direct en dus niet via een hosting? Wat voor mogelijkheden heb ik met wat ik wil: - Eigen (.net) domeinnaam onder mijn eigen naam registreren. - Draai eigen server met o.a webserver en e-mailserver. - Dit alles hangt aan een kabelverbinding met een vast IPadres.
Link naar reactie
als je een domein laat forwaren in hun dns naar jouw ip met desnoods de MX erbij, is wereldwijd jou pc dat domein, zolang je dat ip hebt. ook je ftp, http en zo zullen dan werken. als je zelf een primaire dns hebt die gekoppeld is aan je dns service, kun je zelf subdomeinen aanmaken, zodat je meerdere websites kan hosten, maar ik denk dat veel intranet bedrijven deze service niet geven. mocht je er echt niet uitkomen, dan register ik wel voor je je domein met dns service erbij grtz
Link naar reactie
webmail.domein.net e.d is natuurlij wel leuk. Als ik dus zelf geen DNS heb gaat dat niet lukken? Dan moet ik dus op zoek naar een DNSserver. Ik kwam intussen terecht bij www.netground.nl. iemand ervaring met die hosting? Je kunt daar alleen een domein registreren en dat laten forwarden naar je eigen IP. Verder wordt hun DNS gebruikt.
Link naar reactie
[quote:0de2c7865e="Leo S"]Wat voor server heb je draaien dan? En dan bedoel ik eigenijk welk OS erop draait.[/quote:0de2c7865e] Ik draai Linux. Het is een Red Hat-versie die helemaal omgebouwd is tot server. Na wat rondkijken kwam ik tot de ontdekking dat die DNS er al bij zit. Ik kan in het controlpanel zo subdomeinen aanmaken lijkt het.
Link naar reactie
Je hebt geen DNS-server nodig! Daarvoor heb je ZoneEdit. Registreer een domein bij een aanbieder waar je DNS forwarding hebt, dus waar je zelf een dns1, dns2 (en dns3) kan opgeven. Deze moet je forwarden naar de DNS van ZoneEdit. In je ZoneEdit profiel kan je dan weer forwarden naar jouw computer. Je hoeft dus niet zelf een DNS-server te hebben. Bij 2Fast kan je domeinen registreren en daarvan de DNS opgeven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...