Ga naar inhoud

afzender is gelijk aan ontvanger?!?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hai, wij hebben een site met een algemeen email adres. IN Outlook2000 laat ik netjes de mail die via de site is verstuurd doorsturen naar de directie via een wizard. Nu krijg ik echter enkele (voornamelijk bedrijfs-, maar ook particuliere!) mailtjes waarbij in het Aan veld de afzender staat vermeld! Ik erger me hier best wel aan. Ik kan het niet maken dat ik die mail in de vuilnisbak gooi, maar de mail komt ondertussen wél in de verkeerde map terecht! 2 vraagjes dus: hoe doen ze dat nou, en wat kan ik er tegen doen! Thor2002
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dan plaatst de afzender zijn\haar e-mailadres ook in het vak van de ontvanger. In het van BCC wordt dan het adres ingevuld van de ontvanger(s), dat jij echter niet te zien krijgt. Op zich is deze methode wel netjes, als je de privacy in acht wil nemen van de ontvanger (die ziet immers niet aan wie het mailtje allemaal is gestuurd), zeker als een bericht naar meerdere ontvangers wordt gestuurd. Kan je niets met de "Wizard regels", bijv. "Met mijn naam niet in het vak aan"? Het lijkt mij een kwestie van wat fröbelen en goochelen ... Ik zou het wel zelf uittesten, want regels kunnen rare en "ongewilde" dingen doen.
Link naar reactie
  • 5 weken later...
Het heeft even geduurd... m'n computer is helaas overleden :oops: Wat ik me hierbij dus voorstel is dat dit persoon een bericht maakt met bv. outlook. Hij maakt een nieuw bericht aan, gebruikt eventueel een lijst voor BCC. Maar waar vult hij dan het Van: gedeelte in? Want ik krijg dus een mailtje van meneer Rosier gericht aan...meneer Rosier. Hoe kan het dan toch dat die mail in mijn postvak terecht komt? Ik vind het wel erg vreemd dat ik met outlook een regel moet maken om mail die NIET voor mij bestemd is te weigeren. Zal wel een Bill's Idea zijn geweest of zo. Hoe kan ik overigens de hele header van een mail te zien krijgen in Outlook (sorry als deze vraag al eens vaker is geweest, ik bedenk me dit opeens...) Thor2002
Link naar reactie
Dat heb ik nou geprobeerd om uit te leggen. Meneer Rosier vult dus gewoon zijn naam in, in het veld VAN. Maar dat doet hij ook in het veld AAN. Hij krijgt dus ook een kopie van die mail gestuurd. In het veld BCC (Blind Carbon Copy) vult hij jouw adres in, waardoor jij dat mailtje ook ontvangt (en wie weet, 1000 anderen). Maar ik zou dus niet zo 1-2-3 weten hoe je dit oplost. http://www.slipstick.com/mail1/viewheaders.htm
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...