Ga naar inhoud

3 problemen met Outlook Express en IMAP


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb hier op mijn werk sinds een maand of twee een aparte webserver geinstalleerd zodat alle medewerkers kunnen internet en e-mailen. Als protocol gebruiken wij IMAP (in Outlook Express 6) zodat alle e-mail op de server blijven staan. Nu heb ik met IMAP een 3-tal problemen waar ik maar niet achter kom hoe ik het opgelost krijg. Hopelijk kan iemand mij verder helpen. 1. Normaal gesproken kon ik altijd met POP3 submappen maken in mijn mappenvenster. Dus ik kon b.v. een map “Nieuwsbrieven” maken met daaronder weer verschillende mappen zoals “Microsoft” en “Novell”. Als ik in IMAP een submap wilt maken, dus niet rechtstreeks onder de account maar onder andere mappen, dan kan ik wel een naam ingeven maar de OK knop blijft lichtgrijs en is dus niet te selecteren. Ik kan nu eigenlijk nog maar op Annuleren drukken. Hoe kan ik met IMAP ook submappen aanmaken? 2. Ik heb een adresboek aangemaakt met daarin alle interne gebruikers en deze naar het netwerk gekopieerd en op elke computer geimporteerd zodat alle interne e-mail adressen erin stonden. De externe relaties kan ieder voor zichzelf aanvullen in zijn eigen adresboek. Nu stond er bij het aanmaken en importeren de naam “mbaanen@” in, dit e-mail adres is later veranderd in “rbaanen@” en heb ik ook op elke computer dit ook aangepast. Het vreemde is alleen dat de naam in het adresboek goed is aangepast en er ook maar 1 keer instaat, maar als er naar alle medewerkers gemaild wordt, er altijd een foutmelding binnenkomt dat de gebruiker “mbaanen” niet bestaat. Het blijkt dat dus bij iedereen beide namen nog voorkomen in het adresboek maar overal wordt er maar 1 getoond (“rbaanen@”). Ook verwijderen en daarna weer invoeren van mbaanen@ heeft geen effect, de onjuiste blijft er toch gewoon instaan. Is er een manier om je adresboek te defragmeren of te purgen of om in een (tekst)programma te bekijken welke er precies instaan zodat ik het onjuiste e-mail adres eruit kan halen? In wordpad kreeg ik helaas niks nuttigs op mijn beeldscherm, behalve smiles en vierkantjes. :-? 3. Als wij een e-mail bericht versturen met het Euro-teken (€) erin krijg je de melding dat je ‘m kan verzenden als Unicode of Ongewijzigd verzenden. Wat is daartussen nu precies het verschil? Als ik in beide gevallen naar mijzelf mailt krijg ik gewoon het Euro-teken in beeld. Met welk programma krijgt de ontvanger geen Euro-teken in beeld? Met welke keuze heb je de grootste kans dat de ontvanger het Euro-teken in beeld krijgt? Groetjes, Arie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...