Ga naar inhoud

kan geen mail verzenden en wel ontvangen


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal dagen heb ik het volgende probleem. Ik ontvang wel email, maar kan geen mail verzenden. (dit ontstond zonder dat ik maar ook iets aan mijn eigen instellingen had verandert. Bij wijze van spreken, de ene minuut nog iets verstuurd en de andere een foutmelding). krijg de volgende melding: Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is jmooren@chello.nl. Onderwerp 'test', Account: 'hans mooren', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 you are not allowed to send mail to <jmooren@chello.nl>', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79 via de website van chello kan ik wel mail verzenden, dus volgens chello kan het niet aan de server liggen. Ik heb inmiddels een harde schijf geformatteerd, outlook opniew geinstalleerd, geen virusscanner staan dus eigenlijk alleen een hd met o.e. en i.e. (overigens krijg ik dezelfde melding in Netscape). Een andere deskundige meldde mij dat het toch echt aan de smtp instellingen zou moeten liggen, die mogelijk eenzijdig door chello verandert zouden zijn. Volgens Chello kan dat niet omdat ik anders niet via de website zou kunnen mailen. kortom een raadsel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...