Ga naar inhoud

Aan iedereen die hccnet-adsl overweegt.


anoniem

Aanbevolen berichten

Bezint eer ge begint. Gedwongen door de derde overname van mijn kabel-provider heb ik besloten om op mx-stream/hccnet over te stappen. Na 1 dag surfen heb ik al spijt van deze stap. Downloaden gaat in de meeste gevallen met slechts 8kb / sec. Een bestandje van 40Mb duurt 1,5 uur. :cry: In een ver verleden had ik een ISDN aansluiting, voor zover ik mij kan herinneren was zels dat (ongestapeld) sneller. Pagina's laden duurt tussen de 15 - 30 seconden. :oops: Het openen van iets simpels als startpagina.nl duurt soms een minuut. Resultaten van speedtest.nl bevestigen deze praktijk bevindingen. En nu maar wachten tot Cistron bij mij beschikbaar is..............
Link naar reactie
Hoi, Zie de vorige reactie. Kijk eens goed je instellingen na! Vraag in de nieuwsgroepen adsl van hcc eens naar ervaringen van andere mensen in je buurt (via postcode). Ik zit ook bij HCC en heb absoluut geen klachten, behalve vroeg in de avond. Maar ja, dat is logisch want dan zit iedereen te internetten. Succes, Chris
Link naar reactie
Mijn MXStream-doos is goed aangesloten. Telefoon netwerk zit achter de splitter. Voor mijn client-pc's is er niets veranderd. Die zaten achter een FreeSCO-box en zitten daar nu nog achter. Alleen de instellingen op de FreeSCO router zijn aangepast en drie linux-scripts toegevoegt voor onder andere inloggen. Verder is alles hetzelfde gebleven. Als ik de test op speednet.nl draai is alles meer dan 50% trager behalve de uploadsnelheid. En wat betreft het tijdstip, dat mag met adsl toch niet meer uitmaken? Dat geldt toch alleen voor kabel? Volgens mij is er bij hccnet iets aan de hand. Te weinig bandbreedte voor het aantal aangesloten abonnees ofzo. Nu zullen jullie je afvragen waarom ik ben overgestapt als mijn oude aansluiting zo goed was. Hiervoor zijn een aantal redenen, echter de hoofdreden is dat volgende maand het internet in mijn kabelgebied voor de 5e keer overgaat naar een andere isp. En dat binnen 1 jaar. In chronologische volgorde : Sonera --> Tiscali --> Quicknet --> Multikabel --> Chello. Ik ben die gedwongen winkelnering en het gesol met gebruikers / consumenten meer dan zat. Telkens dingen opnieuw instellen, emailadressen veranderen, prijsverhogingen enzovoorts. Vandaar dat ik besloot over te stappen naar adsl en (omdat ik toch al lid ben) hccnet. Over dat laatste begin ik nu toch ernstig te twijfelen of ik daar wel goed aan heb gedaan.
Link naar reactie
Ja, ik zou het voor de zekerheid ook eens kaal testen. (dus rechtstreeks op het modem). Maar weet iemand met wie HCCNET in onderhandeling is? (zie laatste C!T verhaaltje van directeur van de HCC) Ik ga binnenkort over op ADSL en ik ga waarschijnlijk voor Zonnet Plus 768/128 voor 54 euro p/m is toch 50% sneller dan MXstream basic
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...