Ga naar inhoud

Help.. kom internet niet meer op!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi mensen, Na een emailtest kom ik internet niet meer op!! Volgens iemand van de kabelservice ligt het niet aan virussen oid maar aan mijn tcp/ip (DNS??) instellingen in het register. Deze moeten verwijderd en dan opnieuw ingesteld worden(Pingen gaat goed maar niet naar websides!!). Volgens de kabelservice heb ik een cd schijf daarvoor nodig met win 98se. Maar heb win98se onuitgepakt op de D schijf staan. Dan heb ik de CD toch niet nodig? Hoe en wat moet ik doen? Bedankt alvast..........
Link naar reactie
Hoi, Ik kan pingen naar een ip maar niet naar een webside. . Of dit er mee te maken heeft, weet ik niet maar heb de proxy zowel ingeschakeld als uitgeschakeld gehad. Werk eigenlijk met proxy uitgeschakeld. Geen verandering merkbaar. Het lijkt dus op een dns probleem ( weet eigenlijk niet eens wat dat is..maar ja heb het ook maar gehoord!) Weet echter niet hoe ik dit aan moet pakken. Ben niet zo vertrouwd met computers en weet ook niet hoe ik een andere dns server kan instellen en of dit zin heeft. Heb nu kabel via @home. ( weet dat email en internet twee verschillende dingen zijn maar kon internet niet meer op na een test die de veiligheid van mijn email testte..! en of dit er dan iets mee te maken heeft, weet ik niet..) Bedankt alvast voor de reacties..
Link naar reactie
hmmzz even kijken, je hebt dus een DNS probleempje: Het Domain Name System koppelt website "namen" aan hun IP adressen. Deze computer> Externe toegang > rechtsklik op je inbel icoon> eigenschappen> servertypen> tcp/ip instellingen> geef naamserver op. volgens mij zit je bij wanadoo en dit zijn hun instellingen: Primaire DNS-server: 194.134.5.55 Secundaire DNS-server: 194.134.5.5 grtzzz t.
Link naar reactie
T bedankt voor je reactie. Ik zit echter steeds achter een andere computer om mijn vragen te stellen. Mijn computer waarmee ik niet meer op internet kan komen, is aangesloten via de kabel. Hoe gaat een en ander dan in zijn werk. Heb al wel via uitvoeren ...>winip(tcpip, via vrijgeven oid!) gekeken naar bepaalde instellingen. En deze waren juist volgens de service-operator van athome. Zij dacht dat ik een en ander in het register opnieuw moest instellen en daarvoor had ik een cd nodig met windows erop...?(zie boven)
Link naar reactie
nee, in het register hoef je niet te komen en de CD heb je ook niet nodig. test: open IE en ga naar http://62.250.20.211 dat is het ip adres van dit forum. Kan je het openen? Dan is het DNS kan je het noet openen? Dan is het een tcp/ip probleem. ik weet btw niet wie je provider is en of ik dus de goede dns server heb gegeven. Je kan bij externe toegang de eigenschappen van een verbinding opvragen en je tcp/ip instelingen bekijken. Ook kan je ze verwijderen en weer opnieuw installeren.... t.
Link naar reactie
Kan via start/uitvoeren / command met ping 62.250.20.211 bereiken. Echter niet een webside naam. Zie het volgende staan bij config.scherm/netwerk/configuratie oa TCP/IP, client voor microsoft netwerken en zoiets als op Intel gebasserde ethernetcontroller. Ga ik dan naar TCP/IP, dan zie ik onder de verschillende tabs: IP-adres: automatische conifiguratie. DNS; dns uitschakelen is aangevinkt. Bindingen: client voor microsoft netwerken. Gateway: niest ingevuld. WINS-configuratie: DHCP voor wins-omzetting gebruiken. Geavanceerd: eigenschappen: binding aan ATM toestaan. Waarde: nee Heb deze gegevens er maar even bijgezet. Het lijkt dus op een TCP/IP fout. Heb via start/uitvoeren/winipcgf ip configuratiescherm bekeken. Dit scherm is juist ingevuld ( alles vrijgeven, alles vernieuwen). Via externe toegang kom ik niet verder, graag wat meer details en tips....wat kan ik nu concreet doen.. Bedankt
Link naar reactie
Kan via start/uitvoeren / command met ping 62.250.20.211 bereiken. Echter niet een webside naam. Zie het volgende staan bij config.scherm/netwerk/configuratie oa TCP/IP, client voor microsoft netwerken en zoiets als op Intel gebasserde ethernetcontroller. Ga ik dan naar TCP/IP, dan zie ik onder de verschillende tabs: IP-adres: automatische conifiguratie. DNS; dns uitschakelen is aangevinkt. Bindingen: client voor microsoft netwerken. Gateway: niest ingevuld. WINS-configuratie: DHCP voor wins-omzetting gebruiken. Geavanceerd: eigenschappen: binding aan ATM toestaan. Waarde: nee Heb deze gegevens er maar even bijgezet. Het lijkt dus op een TCP/IP fout. Heb via start/uitvoeren/winipcgf ip configuratiescherm bekeken. Dit scherm is juist ingevuld ( alles vrijgeven, alles vernieuwen). Via externe toegang kom ik niet verder, graag wat meer details en tips....wat kan ik concreet nu doen.. Bedankt
Link naar reactie
Heb in het register alle winsock2 gewist. En via netwerkomgeving --> eigenschappen--> tcp/ip verwijderd en daarna weer toegevoegd. Vervolgens kiezen voor protocol en ingesteld op tcp/ip en daarna de computer opnieuw opgestart waarbij deze info haalde van de cd rom met win98. En nu...kan internet weer op. Bedankt voor alle reacties
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...