Ga naar inhoud

2 x outlook express mail op dual boot systeem


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb win 98 en sinds kort winXP.Nu zou ik graag hebben dat ik in ieder systeem mijn (zelfde)mail kan zien en bewerken.Beide windows staan op een primaire C partitie,waar er maar een van tegelijk aktief is.Dat gaat met PQboot,een bootmanager diskette.Kan ik ergens instellen dat mijn mail en adressen op een andere partitie staan zodat ik er met beide windows bijkan??? Bvd Peter
Link naar reactie
Ja dat kan. In Outlook Express kun je in Extra -> Opties -> Onderhoud -> Archiefmap de map instellen waar je berichten bewaard worden. Als je nu in de beide Windowsen dezelfde map instelt, komen alle berichten in die ene map. Als je het in de ene Outlook Express hebt ingesteld, en je verwijst in de andere Outlook Express naar dezelfde map, dan komt de vraag: "er staat al een berichtenarchief in deze map. Wilt u deze gebruiken?". Dan zegt u "ja" en dan neemt ie de instellingen over. Als je dan in de ene Outlook Express een bericht ontvangt of verstuurt, staat ie in de andere automatisch ook. Succes!
Link naar reactie
Dat kan ook. Het moet in het register gebeuren, maar hoe dat precies werkt, weet ik niet. Ik gebruik het programma XSetup om het adresboek een andere locatie te geven. Dit programma is freeware en is te downloaden van [url]http://www.xteq.com/downloads/#xset[/url]. Hiermee kun je nog veel meer aan je systeem veranderen dat normaalgesproken niet kan. Je moet dan dit programma in beide Windows installeren en dan moet je in het programma naar de sleutel Internet -> Outlook Express -> Data Storage -> Address Book. Hier kun je dan aangeven waar je het adresboekbestand wilt hebben. Succes weer!
Link naar reactie
Outlook? Niet Express? Daar heb ik niet zo'n verstand van, dus dat zal iemand anders moeten vertellen. Maar de "map" kun je zelf aangeven. Stel je wil je berichten in de map c:mijn documentenemail, dan maak je die in de verkenner en dan ga je in Outlook Express naar Extra->Opties enz.. Dan verwijs je naar de map die je zelf nieuw gemaakt hebt, en dan kopieert ie de berichten daarheen, en slaat ie de nieuwe ook daar op. Is dat wat je wilde weten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...