Ga naar inhoud

Chello en soms ook Dailup met kantoor: kan dat zonder opstar


anoniem

Aanbevolen berichten

Normaal gebruik ik internet via de kabel (Chello). Voor mijn werk moet ik soms inloggen op de PC aldaar. Dus moet ik dailup gebruiken via mijn analoge modem. Op dat moment moet ik eerst mijn chello op disabled zetten en vervolgens de PC opnieuw opstarten om daarna pas verbinding te kunnen maken met mijn werk (modem belt het kantoor op, vervolgens belt 'het kantoor' terug...na verificatie user/passw ben ik dan ingelogd op het intranet). Kan bovenstaande procedure ook eenvoudiger (dus zonder de PC opnieuw te hoeven opstarten.....als ik het opstarten achterwege laten, dan lukt nl de user/passw verificatie na een callback niet en kom ik nooit op het Intranet). Alvast bedankt, Weatherboys P.S: ik gebruik WindowsXP Prof. (UK)
Link naar reactie
Bedankt voor je reaktie. Ik denk dat het probleem ligt bij mijn eigen ip-adres van chello (is nl een statisch adres. Volgens mij krijgen de meeste chello-abonnees een dynamisch adres). Een tweede oorzaak kan zijn dat ik de gateways voor mijn dialup met het kantoor niet kan instellen (kan alleen aangeven "default gateway"), terwijl dat wel een vereiste is. weatherboys
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...