Ga naar inhoud

ip-adres van mailservers


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik weet dat je met nslookup het ip-adres van een urk krijgt, maar ik krijg wel eens e-mail terug omdat deze niet bezorgt kan worden. Ik weet dan zeker dat het mailadres klopt, ik wil dan dus kunnen pingen naar die mailserver om te kijken of deze bereikbaar is. Nu is de vraag dus hoe kom ik achter dat ip-adres? Dus b.v. van zonnet of xs4all enz.
Link naar reactie
Ja ja. Ik begrijp het niet helemaal. Je weet dat je nslookup kan gebruiken om achter ip-adressen te komen, maar weet je dan ook hoe een en ander werkt? Als jij een mail stuurt naar jouw provider (ik neem aan dat je niet zelf een mailserver hebt draaien, die de mail niet forward naar je provider), zoekt de mailserver van je provider zelf uit waar de mail naartoe moet. Als je mail in het betreffende domein aankomt, zoekt de mailserver aldaar uit of de username die jij voor de @ opgeeft wel bestaat en stop de mail dan in deze mailbox. Jij krijgt dus mail terug die niet bezorgd kan worden. Dat betekent dus dat het domein niet bestaat (het gedeelte achter de @) of de user (het gedeelte voor de @). Het lijkt me sterk dat zonnet.nl niet bestaat of niet bereikbaar is, dus zul je wel het gedeelte voor de @ fout hebben ingevoerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...