Ga naar inhoud

Google Maps in browser HMTL


Aanbevolen berichten

Hallo, Een vraag over Google Maps....... na veel gezoek en gepruts. Ik wil graag een kaart in mijn webpagina. En dan zoals je bij Google Maps bv. zou intikken [b:d4bee318ed]Torenlaan 50 Assen[/b:d4bee318ed] Ik krijg dan een gedeeld scherm met links tekst + mogelijkheid voor route en rechts de kaart + streetview-mannetje + evt streetview.. Via [url]http://support.google.com/maps/bin/answer.py?hl=en&topic=10788&answer=72644[/url] kom ik een heel eind, maar ik krijg niet wat ik wil. Ik krijg: 1) een klein kaartje in een iframe in mijn huidige pagina (grootte evt in te stellen). 2) een nieuw browser-window met daarin wat ik hierboven beschreef. ECHTER.... mijn bedoeling is die Google Maps (van punt 2) (en die ik hierboven beschrijf) op mijn huidige webpagina te krijgen in een blok, zodat er NIET een nieuwe browser pagina wordt geopend. en......als dat lukt......Uiteindelijk is de bedoeling er een kort stukje polyline op te zetten (van de straat naar een locatie 150 meter verder... dat niet als straat op de kaart staat aangegeven) Kan dit allemaal......wat is de HTML code en JavaScript code..... of waar kan ik dat vinden / wat heb ik nodig. ps: ik lees ook vaker iets over aanmelden mij Google als je iets met Maps wil doen, maar dat is niet helemaal duidelijk voor mij (maar misschien heeft dat niet te maken met mijn wens)
Link naar reactie
Een iframe is over het algemeen de meest gebruikte methode om een kaartje te embedden. Mocht het kaartje uit optie 2 je niet bevallen, dan kun je natuurlijk zelf ook altijd een iframe om optie 1 heen bouwen. Verder heeft Google wel wat Map API's, maar daar heb ik me verder niet in verdiept. Misschien zit daar iets tussen wat je kunt gebruiken. https://developers.google.com/maps/?hl=nl
Link naar reactie
@Gooly: dank voor je antwoord, je schrijft:.............dan kun je natuurlijk zelf ook altijd een iframe om optie 1 heen bouwen. Waarschijnlijk bedoel je: "om optie [b:956d090b2d]2[/b:956d090b2d] heen bouwen. Dat wordt dus een Iframe om een "window open " heen ?? kan dat ?? ....ik denk dat Google dat ook niet pikt. + de code ervoor >> daar moet ik even diep over nadenken....ik schud dat niet even uit m'n mouw. De link die je aangeeft had ik reeds bezocht. Ik begrijp dat als je zelf kaartjes wil gebruiken op een andere manier dan de standaard !! dat je dan een MAP-API-key moet aanvragen (dat wil ik eigenlijk voorkomen ....o.a. vanwege evt kosten......als ik het goed begrijp). Verder heb ik het volgende geprobeerd: [code:1:956d090b2d]<iframe id="Iframe3" height="800px" width="800px" margin-top="100px" scrolling="yes" src="http://nos.nl" </iframe>[/code:1:956d090b2d] en dan ipv NOS.NL Google (of Google Maps) ingevuld...... maar dan blijft het scherm leeg.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...