Ga naar inhoud

drag and drop, design your own principe met database


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor een webwinkel ben ik op zoek naar een techniek welke het onderstaande mogelijk maakt: Kies een basisproduct ( voor deze site: haarspeld) Kies een accessoire (voor deze site: Bloemetje) Bovenstaande wil ik d.m.v. drag and drop mogelijk maken. (het bloemetje moet dus door de gebruiker op het haarspeldje geplakt kunnen worden.) Tot zo ver redelijk eenvoudig te maken denk ik. Maar hoe krijg ik dit voor elkaar: Nadat de gebruiker de gewenste samenstelling heeft gemaakt, het aantal heeft aangegeven, dient alleen nog op Bestellen geklikt te worden. De samenstelling moet in tekst op factuur geplaatst worden, met daarop de prijs voor het basisproduct en de prijs voor de accessoire. Mocht het aantal meer dan 1 zijn dan dient prijs natuurlijk keer dat aantal vermeld te worden. Daarnaast dient de bestelling natuurlijk binnen te komen de eigenaar van de webwinkel. E.e.a. zal moeten gebeuren m.b.v. een database (denk ik). Graag wil weten welke techniek ik het beste kan gebruiken en of hier wellicht voorbeelden van zijn op andere sites. Gr, Rene
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Javascript, php, html5, ajax het kan er allemaal mee maar ik zou kiezen voor de interne afhandeling met PHP en dan een keuze maken tussen de rest :-) Je moet in ieder geval zorgen dat alle objecten een unieke waarde hebben. Door middel van een lus en bijvoorbeeld array kan je alle objecten optellen. Na het afrekenen kan je zorgen dat het in de Databasekomt (als backup) en doormiddelvan bijvoorbeeld een mailscript het naar de eigenaar gestuurd wordt. Maar dit is zeker niet de enige manier!!! Een voorbeeld site heb ik even niet Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...