Ga naar inhoud

First Character Verwijderen uit Column


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, Ben weer veels te onduidelijk. Het gaat om MSSQL. Er zijn vele voorbeelden maar de mijne valt er net niet in. Hier zijn een paar voorbeelden die ik van een site heb geplukt. Bij al deze voorbeelden is de value duidelijk. Bij mij zijn ze op elke rij verschillend. Ze hebben een ding gemeen. dat - aan het begin. Hoop dat dit helpt. Examples This example removes leading and trailing blanks from "abc": SELECT TRIM(' abc ') FROM books This example removes the character "x" from the beginning of the string "xxxabcxxx", resulting in "abcxxx": SELECT TRIM(LEADING 'x' FROM 'xxxabcxxx') FROM books
Link naar reactie
als je zeker weet dat dat streepje alleen aan het begin voorkomt en verder niet zou je zoiets kunnen doen: UPDATE Collateral SET Code = REPLACE(Code, '-', '') mocht dat niet zo zijn dan werkt UPDATE Collateral SET Code = SUBSTRING(Code,2,LEN(Code)-1) volgens mij ook. Beide niet getest. Zoals je ziet gebruik ik geen SELECT, want daarmee verander je het niet in de database. Om te testen kun je beter wel even SELECT gebruiken, bijv. SELECT SUBSTRING(Code,2,LEN(Code)-1) FROM Collateral Om wat meer controle te krijgen over de vervanging (mochten het veel rijen zijn) kun je ook overwegen een scripttaal met ondersteuning voor regular expressions te gebruiken, zodat echt alleen een '-' aan het begin van een code wordt weggehaald.
Link naar reactie
[quote:0906b36631="oliver"]Het gaat om MSSQL.[/quote:0906b36631] In dat geval zal [i:0906b36631]TRIM(LEADING ...)[/i:0906b36631] inderdaad niet werken. T-SQL kent alleen RTRIM en LTRIM om spaces van een string af te halen. [quote:0906b36631="oliver"]Hier zijn een paar voorbeelden die ik van een site heb geplukt. [/quote:0906b36631]Als je inderdaad met M[b:0906b36631]S[/b:0906b36631]SQL werkt, dan moet je niet naar [i:0906b36631]een[/i:0906b36631] site gaan voor documentatie. Dan heb je alleen [i:0906b36631]dé[/i:0906b36631] site: [url=http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/startsql/getstart_4fht.asp]msdn[/url] (of de Books Online helpfile op je pc) ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...