Ga naar inhoud

Dropdown met gegevens uit mysql datebase en PHP


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik ben een beginnende PHP-er en heb de volgende code geschreven om een dropdownbox te maken die gevuld wordt met options uit een mysql database. Wat ik nu dus niet voor elkaar krijg, is dat als ik een optie selecteer uit de dropdownbox dat de bijbehorende record te voorschijn komen. Kan iemand mij opweg helpen? dit is de code tot nu toe: [code:1:5ba27473f2] <html> <head> </head> <body> <?php mysql_connect('localhost', 'user', 'pass'); mysql_select_db('repertiore'); $query = "SELECT * FROM genre"; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); ?> <form name='liedjes' action='".PHP_SELF."' method='GET'> <select name="Genre" size='1' onchange=<??>> <? while ($row = mysql_fetch_object($result)) { ?> <option><?echo $row->Genre;?></option> <? } ?> </select> <input type='button' value='laat liedjes zien'> </form> </body> </html> [/code:1:5ba27473f2] Alvast bedankt.
Link naar reactie
Om de gegevens te kunnen tonen, moet je eerst het formulier versturen (submit). Daarna kan je de gekozen gegevens uitlezen en toevoegen aan je query. Bijvoorbeeld: [code:1:08ebfb2d6a] <html> <head> </head> <body> <?php mysql_connect('localhost', 'user', 'pass'); mysql_select_db('repertiore'); // Waarde ophalen uit de POST. // Natuurlijk moet je de waarde altijd controleren // (maar dat mag je zelf toevoegen). $gekozenGenre = $_POST["Genre"]; // query samenstellen $query = "SELECT liedje FROM Liedjes "; $query .= "WHERE genre = " . $gekozenGenre; $result = mysql_query($query) or die(mysql_error()); while ($row = mysql_fetch_object($result)) { echo $row->liedje, "<br />"; } ?> </body> </html> [/code:1:08ebfb2d6a] Overigens missen je OPTION tags nog een value. Vaak wordt daarin de ID van het element in opgenomen. Deze waarde wordt dan doorgestuurd bij de submit en kan dan worden gebruikt om simpel de bijbehorende gegevens op te zoeken. Bijvoorbeeld: [code:1:08ebfb2d6a] <select name="Genre" size='1'> <? while ($row = mysql_fetch_object($result)) { echo "<option value='", $row->ID, "'>", $row->Genre, "</option>"; } ?> </select> [/code:1:08ebfb2d6a] Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...