Ga naar inhoud

Misschien een beetje suf, maar hoe deeplink ik nu.nl?


anoniem

Aanbevolen berichten

Wat bedoel je precies met "gebruik maken van"? Lees je de file server-side in, of plemp je deze rechtstreeks in een iframe (ik noem maar wat)? Server-side kan je de elementen redelijk simpel parsen (de structuur is vrij clean zo te zien). Client-side zou je misschien nog wat met javascript of css aan de gang kunnen gaan. Bijvoorbeeld in een container zetten en alleen de eerste child een [i:21f126e45e]display:block [/i:21f126e45e]geven.
Link naar reactie
@Gerben, XML ben ik niet bekend mee, deze laat ik schieten. @Annie, Sorry voor de wat verwarrende vraag. Ik wil graag de headlines in een opgemaakte tabel (ook gebruik van css) mbv PHP willen tonen (parsen?). Alleen weet ik echt niet hoe dat moet. Hoe simpel is het om http://www.nu.nl/deeplink_html/index.jsp te gebruiken in een PHP-bestand?
Link naar reactie
De output van het nu.nl script heeft een goede structuur en dat maakt het je een stuk makkelijker als je deze wil 'parsen' naar bruikbare elementen. Je kan via regular expressions bepaalde patronen 'herkennen' en isoleren. Bijvoorbeeld (ik doe dit even uit m'n hoofd, dus ik kan er wat naast zitten) met de regexp [color=blue:bc04939e93]/<div>(.*?)<\/div>/i[/color:bc04939e93] kan je de string binnen de eerste div ophalen. Deze kan je dan weer met een soortgelijke techniek verder opdelen. Een andere veelgebruikte methode is, zogenaamd, stack-based werken. Simpel gezegd komt het er op neer dat je de string van voor naar achter doorloopt en telkens bepaalde delen (omgeven door tags) op de stack plaatst. Als je een eindtag tegenkomt haal je het laatst toegevoegde (LIFO) bijbehorende item van de stack (en eventueel tussenliggende tekst). Maar eigenlijk zou ik je toch willen aanraden om de raad van Gerben te volgen. Nu.nl levert een xml file die niet al te ingewikkeld in elkaar steekt. Met een vrij eenvoudige xsl transformatie moet deze om te zetten zijn naar een html structuur. En als je alleen enkele specifieke items zou willen hebben dan kan je met xpath aan de gang. Ik weet niet wat je kennis van stack-based parsers of van regular expressions is, maar als je hierin ook geen ervaring hebt, dan kan je je energie imho beter steken in de xml oplossing.
Link naar reactie
Ik ben niet bekend met vaktermen, laat ik dat vooropstellen. Stack-parsed is toch een vaste structuur 'opsluiten' binnen je eigen tags? Het enige dat ik wil parsen is de volgende code: [code:1:c86a1c5bcc]<div><b>nieuws.hoofd</b> <ul> <li><a href="http://nu.nl/news.jsp?n=462246&c=29">Tientallen doden bij inferno in discotheek in Buenos Aires</a></li> </ul> </div>[/code:1:c86a1c5bcc] Hierna volgt hetzelfde, maar dan met 'nieuws.overig'. Kan ik met PHP niet selecteren? Mijn pagina toont dan alles wat tussen 'nieuws.hoofd' en 'nieuws.overig' zit. Mijn webserver ondersteunt volgens mij niets met XML (dacht ik). Daarbij komt dat de headlines geplaatst worden in een bestaande site - die helemaal klaar is.
Link naar reactie
[quote:f5bd1608c6="Dilbert"]Kan ik met PHP niet selecteren? Mijn pagina toont dan alles wat tussen 'nieuws.hoofd' en 'nieuws.overig' zit. [/quote:f5bd1608c6] Natuurlijk kan dat. Via de regular expressions, of via een "simpele" [url=http://www.php.net/strpos]strpos[/url] kan je delen uit de string selecteren. Als je de stukken html 1-op-1 wil gebruiken dan zal dat niet al te veel moeite kosten. Maar ik dacht dat je alle elementen ook nog wilde omvormen naar een andere html structuur. En dan is deze techniek niet handig, vandaar de xml-push ;) [quote:f5bd1608c6]Mijn webserver ondersteunt volgens mij niets met XML (dacht ik).[/quote:f5bd1608c6]Dat is simpel te controleren via phpinfo(). [quote:f5bd1608c6] Daarbij komt dat de headlines geplaatst worden in een bestaande site - die helemaal klaar is.[/quote:f5bd1608c6]Dat maakt toch niets uit :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...