Ga naar inhoud

[PHP][SQL]Gegevens opslaan vanuit formulier + bekijken


anoniem

Aanbevolen berichten

ik wil graag gegevens van mensen - d.m.v een formulier - in een mysql database opslaan. het formulier bestaat uit: [quote:3a4c7dde8d] Naam: ('naam') Straat: ('straat') Postcode: ('postcode') Plaats: ('plaats') Telefoonnr.: ('telefoon') Emailadres: ('email') en dan een geboortedatum dag: ('dag') maand: ('maand') jaar: ('jaar') [/quote:3a4c7dde8d] // nu zou ik graag willen dat ik, op elk moment, ook op een volledige geboortedatum kan zoeken. En dat ik dan een lijstje krijg die op een bepaalde datum zijn geboren. // // maar ik krijg bij het aanmaken van een database al een "error". zo ziet de database eruit. volgens mij - ik weet het wel bijna zeker - ligt het aan de types: [code:1:3a4c7dde8d] CREATE TABLE `tabel` ( `naam` TEXT NOT NULL , `straat` VARCHAR NOT NULL , `postcode` VARCHAR NOT NULL , `plaats` VARCHAR NOT NULL , `telefoon` VARCHAR NOT NULL , `email` VARCHAR NOT NULL , `dag` VARCHAR NOT NULL , `maand` VARCHAR NOT NULL , `jaar` VARCHAR NOT NULL ) [/code:1:3a4c7dde8d] iemand enige suggesties hiervoor? // hieronder valt te zien hoe de "inschrijfpagina" eruit ziet. kan iemand aan de hand van deze gegevens mij misschien helpen met het maken van een script waarin de gegevens die men invult op worden geslagen in de mysql database, en ik ook later deze gegevens kan filteren op geboortedatum. En dan vooral dat ik kan zeggen: 12 december 1968, en dat ik dan een lijst krijg vd mensen die dan geboren zijn. [code:1:3a4c7dde8d] <?php if($submit) { mysql_connect("localhost","root",""); mysql_select_db("gegevens"); $insert = "INSERT INTO tabel (naam,straat,postcode,plaats,telefoon,email,dag,maand,jaar) VALUES ('','$naam','$straat','$postcode','$plaats','$telefoon','$email','$dag','$maand','$jaar')"; $query = mysql_query($insert)or die(mysql_error()); } ?> <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <title>Untitled 1</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> </head> <body> <div id="Layer1" style="position:absolute; width:400px; height:303px; z-index:1; left: 187px; top: 102px; background-color: #6699CC; layer-background-color: #6699CC; border: 1px none #000000;"> <form name="form1" method="post" action=""> <p align="center" class="style1 style2"></p> <table width="313" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td width="96"><strong>Dag</strong></td> <td width="117"><strong>Maand</strong></td> <td width="100"><strong>Jaar</strong></td> </tr> <tr> <td><select name="dag" id="dag"> <option>01</option> <option>02</option> <option>03</option> <option>04</option> <option>05</option> <option>06</option> <option>07</option> <option>08</option> <option>09</option> <option>10</option> <option>11</option> <option>12</option> <option>13</option> <option>14</option> <option>15</option> <option>16</option> <option>17</option> <option>18</option> <option>19</option> <option>20</option> <option>21</option> <option>22</option> <option>23</option> <option>24</option> <option>25</option> <option>26</option> <option>27</option> <option>28</option> <option>29</option> <option>30</option> <option>31</option> </select></td> <td><select name="maand" id="maand"> <option>Januari</option> <option>Februari</option> <option>Maart</option> <option>April</option> <option>Mei</option> <option>Juni</option> <option>Juli</option> <option>Augustus</option> <option>September</option> <option>November</option> <option>December</option> </select></td> <td><select name="jaar" id="jaar"> <option>2005</option> </select></td> </tr> </table> <br> <table width="431" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td width="6"></td> <td width="162"></td> <td width="263"></td> </tr> <tr> <td></td> <td><strong>Naam:</strong></td> <td><input name="naam" type="text" id="naam"></td> </tr> <tr> <td></td> <td><strong>Straatnaam:</strong></td> <td><input name="straat" type="text" id="straat"></td> </tr> <tr> <td></td> <td><strong>Postcode:</strong></td> <td><input name="postcode" type="text" id="postcode"></td> </tr> <tr> <td></td> <td><strong>Woonplaats:</strong></td> <td><input name="plaats" type="text" id="plaats"></td> </tr> <tr> <td></td> <td><strong>Telefoonnummer:</strong></td> <td><input name="telefoon" type="text" id="telefoon"></td> </tr> <tr> <td></td> <td></td> <td></td> </tr> <tr> <td></td> <td><strong>E-mailadres:</strong></td> <td><input name="email" type="text" id="email"></td> </tr> <tr> <td></td> <td></td> <td></td> </tr> </table> <br> <table width="432" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td width="138" height="45"></td> <td width="90"><div align="center"> <input name="verzenden" type="submit" id="verzenden" value="Verzend"> </div></td> <td width="66"> <div align="center"> <input name="wissen" type="reset" id="wissen" value="Wissen"> </div></td> <td width="138"></td> </tr> </table> </form> </div> </body> </html> [/code:1:3a4c7dde8d] alvast erg bedankt voor jullie hulp
Link naar reactie
ik heb niet naar de php code gekeken, wel even naar de create table. Ik heb even getest in phpmyadmin , en daar geeft hij een fout. Nu heb ik zelf die tabellen toegevoegd en kom ik uit op deze code: [code:1:b8fac15fe8] CREATE TABLE `table` ( `id` INT NOT NULL AUTO_INCREMENT , `naam` TEXT NOT NULL , `straat` VARCHAR( 255 ) NOT NULL , `postcode` VARCHAR( 255 ) NOT NULL , `plaats` VARCHAR( 255 ) NOT NULL , `telefoon` VARCHAR( 255 ) NOT NULL , `email` VARCHAR( 255 ) NOT NULL , `dag` VARCHAR( 100 ) NOT NULL , `maand` VARCHAR( 100 ) NOT NULL , `jaar` VARCHAR( 100 ) NOT NULL , PRIMARY KEY ( `id` ) ); [/code:1:b8fac15fe8] ik heb overigens een kolom toegevoegd genaamd id, deze is primairy key en auto increment. Ik weet niet of u er wat aan heeft , misschien wel :) succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...