Ga naar inhoud

Websitenaam met en zonder streepje


anoniem

Aanbevolen berichten

Het zal goede zoekmachines worst moeten zijn of er wel of geen streepjes in de domeinnaam zitten. Alle valide tekens in een URI moeten geaccepteerde worden door de zoekmachine. En dat is bij mijn weten ook gewoon het geval. Btw. waarom zou je door willen sturen van de ene naar de andere domeinnaam? Je kan je webserver toch gewoon zo instellen dat deze naar beide namen "luistert". /edit: oh, damn me, dat zij teacher ook al
Link naar reactie
[quote:cd355df7f6="Annie"]Het zal goede zoekmachines worst moeten zijn of er wel of geen streepjes in de domeinnaam zitten.[/quote:cd355df7f6] Een zoekmachine vindt dit wel belangrijk, als het een apart woord vormt waar ook de website over gaat. Stel je hebt een website over deuren, dan krijgt marre-deuren.nl een hogere notering dan marredeuren.nl, puur omdat de naam deuren als apart woord in de url staat.
Link naar reactie
[quote:4b946f92d2="Moos"]nou wil ik een van de twee doorzetten naar de ander, wat kan ik beter doen naam met streepje doorzetten naar naam zonder streepje of andersom.[/quote:4b946f92d2] Goed uitdrukken wat je wilt is nog moeilijker duidelijk. Je zegt hier: * Ik heb 2 domeinnamen * Ik wil de één doorschakelen naar de ander * Welke kan ik het beste doorschakelen? maw: je vraagt om een _mening_ [quote:4b946f92d2="Moos"]er wordt niet om een mening gevraagd maar om een antwoord.[/quote:4b946f92d2] Je vraagt toch duidelijk om een mening? en bovendien, als het om zoekmachines gaat, je hebt ze toch allebei al? Of je ze redirect of niet, dat maakt dan niet uit. Last point: het wordt niet op prijs gesteld dat je mensen zo afblaft. Wij proberen je met de beste bedoelingen te helpen, maar als _jij_ je niet goed uitdrukt kunnen _wij_ je niet goed helpen. Besef dat alsjeblieft voor je reply's als: [quote:4b946f92d2](...) en voor de andere heren die het zo goed weten (...)[/quote:4b946f92d2] plaatst.
Link naar reactie
even puntje. de topicstarter heeft zich wel goed uitgedrukt. helaas alleen met een inhoudsloze vraag. @topicstarter: met of zonder streepje: het maakt niet uit. een domeinnaam is geen interactief ding, ik zou er niet te veel bij stil staan. beetje rare vraag ook: ik heb een appel en een peer. welke moet ik als eerst opeten? clou: ze zijn allebei lekker, het maakt niet uit in welke volgorde je ze eet. de enige vraag ik bij de domeinnamen zou stellen is welk van de twee je handelsmerk wordt. wil je dat mensen de 'met streepje' of juist zonder gaan herkennen?
Link naar reactie
[quote:1db01371f9="Remytje"] Een zoekmachine vindt dit wel belangrijk, als het een apart woord vormt waar ook de website over gaat. Stel je hebt een website over deuren, dan krijgt marre-deuren.nl een hogere notering dan marredeuren.nl, puur omdat de naam deuren als apart woord in de url staat.[/quote:1db01371f9] Ik ging in eerste instantie in op het feit of een searchengine om zou kunnen gaan met hyphens in de URL; zie ook de zin die volgt op de regel die je quote. Niet of je ranking beïnvloed zou worden. Maar ik had er inderdaad nog niet bij stilgestaan dat door de hyphens SA's losse woorden ook als zodanig mee laten tellen in de ranking. Klinkt op zich plausibel. Alhoewel ik me afvraag hoeveel gewicht dit uiteindelijk in de schaal zal leggen. Bij mijn weten is de inhoud van de site uiteindelijk altijd nog de belangrijkste factor. btw. Moos, het lijkt me verstandig als je wat minder hoog van de toren blaast of in ieder geval een smiley plaatst als je het "grappig" bedoelt. Oh, en bovenstaande is natuurlijk mijn mening; geen antwoord :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...