Ga naar inhoud

[JS] Opvragen local username


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb het over client-side javascript. Ter verklaring: Op mijn werk maken we gebruik van een Novell Netware 6 netwerk en Windows 2000 pro werkstations. Ten behoeve van een Intranet heb ik een server ingericht als webserver met Apache2, PHP en mysql. Deze dient alleen daarvoor en alle overige zaken lopen via andere servers. Wat ik nu wil met Javascript is de gebruikersnaam opvragen waarmee men is ingelogd op een werkstation , zodat ik de startpagina wat kan personaliseren (iets van "Welkom Pietje"). Wat ik (liever) niet wil is dat men voor het bekijken van algemene informatie ook nog eens op Intranet moet inloggen. Nu zou ik het wel kunnen oplossen met bv Visual Basic (ActiveX), maar ook dat wil ik vermijden (dan nog liever geen persoonlijk welkom). Overigens staat de webserver puur in het LAN, en dus niet in verbinding met 'buiten' Gr. Ger +++++++++++++ Let's keep da house warm! ;-)
Link naar reactie
Via WScript.Network kun je in JS de username opvragen. Je zult echter alleen toegang tot dit object krijgen als je voor het bewuste adres het scripten van niet als veilig gemarkeerde ActiveX controls toestaat. Tja, en of dat nou de moeite waard is ... [code:1:15de665161] <script type="text/javascript"> try { wn = new ActiveXObject("Wscript.Network"); document.write('Hallo ' + wn.userName); } catch(e) { document.write('Fout: ' + e.description); } </script> [/code:1:15de665161]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...