anoniem Geplaatst: 12 december 2004 Delen Geplaatst: 12 december 2004 Hoi, Ik ben bezig met een Intranet en vraag me af of het met Javascript mogelijk is om systeemvariabelen uit te lezen. Ik wil namelijk de gebruikersnaam achterhalen waarmee is ingelogd om aan de hand daarvan verder akties te ondernemen, zonder dat men eerst nog eens afzonderlijk op het intranet moet inloggen. Groet, Ger Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2004 Heb je het over server-side of client-side javascript? In geval van client-side javascript kan je natuurlijk altijd nog de variabele vullen op de server. Uit nieuwsgierigheid: wat wil je precies doen via javascript? Ik hoop geen security-gerelateerde zaken (als het client-side is). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2004 Ik heb het over client-side javascript. Ter verklaring: Op mijn werk maken we gebruik van een Novell Netware 6 netwerk en Windows 2000 pro werkstations. Ten behoeve van een Intranet heb ik een server ingericht als webserver met Apache2, PHP en mysql. Deze dient alleen daarvoor en alle overige zaken lopen via andere servers. Wat ik nu wil met Javascript is de gebruikersnaam opvragen waarmee men is ingelogd op een werkstation , zodat ik de startpagina wat kan personaliseren (iets van "Welkom Pietje"). Wat ik (liever) niet wil is dat men voor het bekijken van algemene informatie ook nog eens op Intranet moet inloggen. Nu zou ik het wel kunnen oplossen met bv Visual Basic (ActiveX), maar ook dat wil ik vermijden (dan nog liever geen persoonlijk welkom). Overigens staat de webserver puur in het LAN, en dus niet in verbinding met 'buiten' Gr. Ger +++++++++++++ Let's keep da house warm! ;-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2004 Kijk dan eens naar de mogelijkheden van php om de username op te vragen. Even snel gegoogled: http://www.experts-exchange.com/Web/Web_Languages/PHP/Q_20562144.html Hmm, lijkt met apache + php toch wat ingewikkelder te gaan als ik dit mag geloven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2004 Via WScript.Network kun je in JS de username opvragen. Je zult echter alleen toegang tot dit object krijgen als je voor het bewuste adres het scripten van niet als veilig gemarkeerde ActiveX controls toestaat. Tja, en of dat nou de moeite waard is ... [code:1:15de665161] <script type="text/javascript"> try { wn = new ActiveXObject("Wscript.Network"); document.write('Hallo ' + wn.userName); } catch(e) { document.write('Fout: ' + e.description); } </script> [/code:1:15de665161] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen