Ga naar inhoud

CGI_bin werkt niet bij formulier verzenden


anoniem

Aanbevolen berichten

Geachte Hier een vraag, ik maakte een email zend formulier aan met de gegevens zoals hccnet het aangeeft, maar als ik de gegevens hebt ingevuld en zeg verzenden dan kan hij de cgi-bin niet vinden, deze foutmelding geeft hij dan weer The requested URL /h.j.boer/cgi-bin was not found on this server. ________________________________________ Apache/1.3.26 Server at home.hccnet.nl Port 80 Wil je de broncode weten, kijk dan op mijn homepage hieronder staat mijn adres, graag zou ik van u weten wat ik verkeerd doe. Alvast hartelijk dank http://home.hccnet.nl/h.j.boer/Form.html “Form.html” is het formulier is niet echt af, is een proef Henk Boer
Link naar reactie
Er staan 2 <form> tags. De eerste heeft een actie 'cgi-bin', wat niet kan, want cgi-bin is geen bestand maar een map. De 2e heeft als action /cgi-bin/sendform.cgi (http://home.hccnet.nl/cgi-bin/sendform.cgi) en die moet je hebben, maar het eerste form element voorkomt dat het wordt gebruikt. Dus haal het eerste form element weg en het zou moeten werken
Link naar reactie
[quote:e6d72eeadd="maIRnaairruJ"]Er staan 2 <form> tags. De eerste heeft een actie 'cgi-bin', wat niet kan, want cgi-bin is geen bestand maar een map. De 2e heeft als action /cgi-bin/sendform.cgi (http://home.hccnet.nl/cgi-bin/sendform.cgi) en die moet je hebben, maar het eerste form element voorkomt dat het wordt gebruikt. Dus haal het eerste form element weg en het zou moeten werken[/quote:e6d72eeadd] Geachte heer dit schrijf HCC op het net, dat je het zo moet doen, dat is precis wat ik gedaan hebt, heb mijn mailadres aangepast en het onderwerp. en heb het in mijn pagina gezet. maakt het ook wat uit waar het geplaats wordt, bij mij staat de regel tussen de form tag dit is is van HCC U kunt op uw pagina een formulier plaatsen en de inhoud van een ingevuld formulier per e-mail naar u toe laten zenden. Hiervoor plaatst u onderstaande source code in de HTML-code van je pagina. <FORM ACTION = "/cgi-bin/sendform.cgi" METHOD="POST"> <INPUT TYPE ="HIDDEN" NAME="TO" VALUE="EMAILADRES"> <INPUT TYPE ="HIDDEN" NAME="SUBJECT" VALUE="ONDERWERP"> dit stukje hieronder heb ik niet geplaats moet dan ook ik dacht dat het niet hoef, maar hoor het wel van U. om dat ik dit zelf al aangemaakt heb in mijn pagina Hier je code voor invulvelden, buttons, e.d. plaatsen <INPUT TYPE="submit" value="verzenden"> <INPUT TYPE="reset" value="wissen"> </FORM> Vervang de termen “EMAILADRES” en “ONDERWERP” in het bovenstaande voorbeeld door uw eigen e-mailadres en het onderwerp van uw formulier. Wanneer u de inhoud van het formulier naar meerdere mensen tegelijkertijd wilt verzenden, dan kunt u in het VALUE-veld van “TO” meerdere e-mailadressen plaatsen, gescheiden door een komma.
Link naar reactie
Als je op die link die je opgeeft naar de bron kijkt (rechtermuisknop -> bron bekijken) dan staat er dit: [code:1:7ecff56b1d]<body bgcolor="#FFFFCC" text="#000033" link="#990000" leftmargin="20" topmargin="20"> <form action="cgi-bin" method="post" name="form" target="_blank" id="form"><div id="Layer1" style="position:absolute; width:700px; height:400px; z-index:1; left: 30px; top: 40px; overflow: visible; visibility: visible;"> <FORM ACTION = "/cgi-bin/sendform.cgi" METHOD="POST">[/code:1:7ecff56b1d] die hele eerste <form action="cgi-bin" method="post" name="form" target="_blank" id="form"> tag hoort daar niet tussen en moet weg, zodat overblijft: [code:1:7ecff56b1d] <body bgcolor="#FFFFCC" text="#000033" link="#990000" leftmargin="20" topmargin="20"> <div id="Layer1" style="position:absolute; width:700px; height:400px; z-index:1; left: 30px; top: 40px; overflow: visible; visibility: visible;"> <FORM ACTION = "/cgi-bin/sendform.cgi" METHOD="POST"> [/code:1:7ecff56b1d] De positie van het formulier tussen de body tags van het html document maakt niets uit voor de werking ervan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...