Ga naar inhoud

[php] gericht in tekst(-bestand) zoeken


anoniem

Aanbevolen berichten

ik zit er over te denken om, nu ik een eigen php-server heb, een script te bouwen: Ik krijg regelmatig tekstbestanden aangeleverd, met daarin songteksten. Deze moet ik met een daarvoor gemaakt programma ombouwen om hem voor een ander programma programma leesbaar te maken. Nou heb ik eens naar de inhoud van die omgebouwde bestanden gekeken (extensie = opw) en ze zijn gewoon platte tekst met een html-achtige opbouw, zij het met andere tagnamen. Is het ook mogelijk dat ik een script maak die een txt/doc bestand kan openen en zeer gericht stukken tekst kan vinden. Bijvoorbeeld dat de eerste regel de titel is, de volgende regel is leeg. De tekst loopt vanaf dat moment tot aan de tekst Copyright. Deze 3 items moeten binnen verschillende tags geplaatst worden. Is het mogelijk dit in te lezen op te bouwen en weg te schrijven naar opwNNN.opw, waarbij NNN een nieuw getal is met voorloopnullen, dat aansluit op het nummer dat er al is?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...